Nawet z małym budżetem możesz skutecznie budować swój wizerunek w internecie. Najważniejsze to wiedzieć, jak się do tego zabrać i być konsekwentnym w swoich działaniach. Jak powinien funkcjonować marketing w firmie, gdy liczy ona kilkunastu pracowników?
Marketing firmy to proces, który polega na kreowaniu i utrzymywaniu pozytywnego wizerunku Twojej firmy wśród obecnych i potencjalnych klientów.
Obejmuje wiele działań, takich jak analiza rynku, tworzenie strategii marketingowych, reklama, public relations i kontakt z klientem.
Wszystkie te aspekty z powodzeniem możesz realizować, dysponując nawet niewielkim budżetem. Najważniejsze jest jednak to, aby zamiast działać szeroko, skupić się na kilku najważniejszych kwestiach. Należą do nich:
Duży budżet co prawda pozostawia więcej swobody na eksperymentowanie i sprawdzanie różnorodnych rozwiązań, ale korzystając ze wsparcia profesjonalistów, możesz oprzeć się na ich doświadczeniu. I dzięki temu nie musisz ponosić kosztów sprawdzania różnych metod czy nauki.
Przyjrzyjmy się poszczególnym kwestiom związanym z marketingiem małej firmy.
Korzystanie z internetu, aby znaleźć informacje o produktach i usługach, to standard. Dlatego tak ważne jest, aby twoja firma miała dobrze zaprojektowaną stronę internetową, wypełnioną odpowiednimi treściami.
Strona internetowa to wizytówka Twojej firmy. Zadbaj o to, aby była atrakcyjna i intuicyjna w użytkowaniu. Cały marketing firmy będzie opierał się na tym filarze. Dlatego nim zaczniesz umieszczać reklamy w internecie, upewnij się, że Twoja strona spełnia poniższe warunki.
Niezależnie od tego, w jakiej branży działa Twoja firma, strona powinna być zgodna ze współczesnymi trendami wizualnymi. Odpowiednio dobrana kolorystyka i grafiki zgodne z brand bookiem marki to podstawa.
Jeśli nie masz jeszcze brand booka, warto pomyśleć o jego przygotowaniu. Brand book to zbiór informacji na temat tego, w jaki sposób marka chce się pozycjonować: z jakimi wartościami się kojarzyć, jak komunikować się z klientem.
Tego typu brand book sprawdza się nie tylko przy przygotowaniu strony internetowej, ale w tworzeniu każdego elementu komunikacji w internecie.
Czy wiesz, że dobrze skonstruowane menu nawigacyjne potrafi zwiększyć zaangażowanie użytkowników nawet o kilkadziesiąt procent? Istnieje wiele sposobów na to, jak zaprojektować skuteczne menu. Podstawowe zasady to:
Z dużym prawdopodobieństwem większość potencjalnych klientów odwiedzających Twoją stronę jest zainteresowana dwoma kwestiami: cennikiem i kontaktem. Nie utrudniaj znalezienia obu tych informacji. A mówiąc o informacjach…
Warto oprzeć marketing firmy na budowaniu wizerunku eksperta i specjalisty w swojej dziedzinie. Zrobisz to przez publikowanie contentu związanego z Twoją branżą. Spraw, aby był interesujący!
Oprócz tego, że potencjalni klienci wchodzą na Twoją stronę po informacje na temat firmy czy w celu poczytania o najnowszych trendach, chętnie również skorzystają z prezentu.
Może być to newsletter agregujący informacje branżowe wysyłany raz w tygodniu czy miesiącu. Ebook do pobrania z inspiracjami. Regularnie organizowane webinary. Cokolwiek, co będzie miało merytoryczną wartość, a jednocześnie sprawi, że zaczniesz się kojarzyć klientom wyłącznie z dobrymi treściami.
90% internautów korzysta z internetu zarówno na komputerze, jak i smartfonie. Dlatego potrzebujesz strony, która będzie doskonale współdziałała z tymi dwoma urządzeniami. Nie bagatelizuj tego, jak Twoja strona prezentuje się na mobile.
Reklama firmy w internecie to najłatwiejszy i stosunkowo najtańszy sposób na dotarcie do dużej liczby potencjalnych klientów. Jednym z najpopularniejszych sposobów na reklamę firmy w internecie są reklamy Google Ads, które pojawiają się na górze wyników wyszukiwania Google.
Nie wiesz, jakie działania marketingowe będą dla Ciebie najbardziej skuteczne? Skontaktuj się z nami i porozmawiaj z naszym specjalistą, który zaproponuje Ci nowe, innowacyjne sposoby dotarcia do Twoich klientów!
Inne skuteczne sposoby na reklamę firmy w internecie to reklamy w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter.
Co ważne, aby wyciągnąć jak najwięcej z tej formy reklamy, czyli pozyskać wartościowy ruch i wysokie konwersje, wcale nie potrzeba olbrzymich pieniędzy.
Najważniejsze jest to, aby wiedzieć, jak targetować reklamy i których medium używać, aby faktycznie być tam, gdzie Twoi potencjalni klienci.
Zamiast starać się zaistnieć we wszystkich serwisach społecznościowych, wybierz 1-2 i skup się na tym, aby wycisnąć z nich jak najwięcej. Twój sposób komunikacji powinien być dostosowany do medium, język do odbiorcy, a przekaz być jasny i czytelny.
Rewelacyjnym sposobem na to, jak nie przepalać budżetu na reklamy, jest stosowanie remarketingu, czyli docieranie do tych osób, które już miały kontakt z Twoją marką. Wszystkie wymienione wyżej narzędzia umożliwiają takie działanie i śledzenie, które kanały konwertują najlepiej.
Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy na temat marketingu lub nie masz czasu, aby samemu się tym zajmować, warto skorzystać z pomocy firmy marketingowej.
Specjalizujemy się w tworzeniu strategii marketingowych i kampanii reklamowych dla małych i średnich firm, co pozwoli Ci zaoszczędzić czas i pieniądze.
Wspólnie z Tobą stworzymy komunikację Twojej marki od podstaw, a następnie pomożemy wykorzystać to w sposób praktyczny do efektywnej promocji firmy.
Skontaktuj się z nami jeszcze dzisiaj: podpowiemy, co możesz zrobić, żeby jak najlepiej wykorzystać Twój budżet na marketing, niezależnie od jego wielkości!
Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się, jak możemy pomóc Ci zwiększyć zasięg i sprzedaż przy minimalnym budżecie.
Wielu właścicieli witryn, z naturalną chęcią oszczędzania pieniędzy, zastanawia się, czy warto wybrać tanie pozycjonowanie. Czy niskie koszty mogą przełożyć się na satysfakcjonujące rezultaty? Czy tanie pozycjonowanie jest rzeczywiście opłacalne?
Obecnie osiągnięcie wysokiej widoczności w wynikach wyszukiwania jest niezwykle istotne dla każdej firmy. Wśród różnych strategii marketingowych, pozycjonowanie na długi ogon wyróżnia się jako skuteczne narzędzie, które może przynieść znaczące korzyści. Pozycjonowanie na długi ogon polega na koncentracji wokół specyficznych, mniej popularnych frazach kluczowych zamiast ogólnych, konkurencyjnych słów generycznych. Niektórym może być to paradoksalne, ale […]
Nowoczesna optymalizacja stron internetowych opiera się obecnie zarówno o SEO (ang. Search Engine Optimization), jak i UX (ang. User Experience).