Kalendarz 12 maja 2023

Turbolab – marketing w branży technologicznej jest możliwy!

Firma Turbolab działa w bardzo specyficznej i technologicznej branży. Specjalizuje się w honowaniu, czyli maszynowej obróbce otworów lub cylindrów, która ma na celu uzyskanie dokładnego wykończenia powierzchni, nadania jej odpowiedniej średnicy i pozbycia się ewentualnych nierówności.
Turbolab zajmuje się także wykonywaniem badań nieniszczących, które pozwalają zweryfikować stan istniejącej konstrukcji.


Firma działa już od kilkudziesięciu lat na rynku i powstała poprzez połączenie się dwóch większych spółek akcyjnych. Sam zamysł wprowadzenia tego rodzaju usługi powstał poprzez dostrzeżenie zapotrzebowania na rynku – na początku klienci byli pozyskiwani, wykorzystując znajomości w branży, jednak z czasem rynek rekomendacji pomógł poszerzyć bazę klientów, którzy sami zgłaszali się do nawiązania współpracy. Jednak z biegiem czasu na rynku zaczęli pojawiać się konkurenci, którzy byli bodźcem do tego, aby przedsiębiorstwo Turbolab poszerzyło swoje horyzonty i otworzyło się na nowe sposoby pozyskania klientów.
W tym miejscu pojawiliśmy się my, przedstawiając firmie możliwości dotarcia do przyszłych klientów, wykorzystując marketing internetowy.

Działania marketingowe w przemyśle – od czego zaczęliśmy?

Nasze wspólne rozmowy oraz spotkania zaowocowały podjęciem współpracy, a ich owocem był pakiet testowy – usługa, która pozwala na sprawdzenie zainteresowania użytkowników firmą klienta w dedykowanej kampanii reklamowej. Ze względu na to, że firma nie posiadała w sieci żadnych informacji stworzyliśmy stronę one-page, gdzie przygotowaliśmy treści i grafiki zachęcające do kontaktu potencjalnego użytkownika.


Następnie uruchomiliśmy kampanię Google Ads, dzięki której oferta firmy znalazła się na pierwszych miejscach w wyszukiwarce Google w ciągu 48h od uruchomienia!

Podczas trwania całej kampanii dedykowany opiekun monitorował kampanię i omawiał wyniki z klientem, tak aby wprowadzić niezbędne optymalizacje, które pomogą zwiększyć ilość konwersji z reklam.

Naszym kolejnym krokiem po zakończeniu kampanii było przygotowanie kompletnego raportu z przeprowadzonych działań w kampanii testowej. W raporcie znalazły się rozwiązania, które miały wpływ na kontynuowanie skutecznych działań marketingowych.

kampania google ads

Responsywna strona internetowa dla firmy przemysłowej

Jako agencja marketingowa zdajemy sobie sprawę z zagrożeń, jakie niesie ze sobą współpraca z tak specyficzną branżą, w której działa Turbolab, jednak to właśnie kampania testowa pozwoliła nam sprawdzić, na jakich płaszczyznach będziemy mogli rozwijać sukces firmy w internecie.

Po zakończeniu kampanii testowej firma Turbolab postanowiła kontynuować współpracę na podstawie rekomendacji z raportu. Efektem tego było w drugim kroku stworzenie responsywnej strony www.turbolab.pl.

Z racji specjalistycznych usług oraz braku wiedzy na temat branży było to dla nas nowe wyzwanie, tym bardziej wiedząc, że właściwa prezentacja usług na stronie ma ogromny wpływ na pozyskanie potencjalnych klientów dla firmy. Jednak w agencji Wertui nie boimy się wyzwań i doceniamy każdą możliwość rozwoju!

Na spotkaniach z przedsiębiorstwem Turbolab, klient dzielił się z nami swoim poczuciem zagubienia w sferze marketingu internetowego – nie wiedział czego potrzebuje, w którym kierunku szukać, jak prowadzić stronę czy bloga. Krok po kroku odkrywaliśmy możliwości klienta, wyciągając wnioski z kampanii testowej – sprawdziliśmy, które frazy kluczowe ściągają najwięcej użytkowników oraz co sprawia, że podejmują się oni konwersji i na tej podstawie zaprojektowaliśmy sekcje i podstrony witryny.

Jaki marketing dla przemysłu?

Stworzenie strony internetowej, prowadzenie kampanii testowej, tworzenie czytelnych raportów oraz stały kontakt z klientem to elementy, które pozwoliły nam budować indywidualną ścieżkę – to właśnie dlatego klient postanowił obdarzyć nas zaufaniem oraz przekonać się do możliwości odniesienia sukcesu w internecie. Pierwsza zasada, jaką się kierujemy przy pozyskaniu klienta długofalowego to nie obiecywanie gruszek na wierzbie – firma Turbolab została poinformowana o tym jak wygląda ścieżka budowania pozycji w internecie. Jest to zdecydowanie proces wymagający czasu i aby liczba konwersji osiągnęła górny szczebel oczekiwań, to musi zostać włożona w to praca oraz czas. Ścieżka, którą zaplanowaliśmy dla naszego klienta rozpoczyna się od zbudowania wizerunku, rozpoznawalności i zaufania do marki. Ważne jest również, aby zapoznać przyszłych klientów z marką, ofertą oraz możliwościami firmy.

Nasze następne działania w sieci skupiły się na pozycjonowaniu strony internetowej oraz na kampanii Google Ads.
Wprowadzone rozwiązania oraz działania, poskutkowały tym, że już po dwóch miesiącach pojawiły się pierwsze konwersje. Czego jest to oznaką?

  • Klienci docelowi znajdują się w internecie,
  • Klienci szukają nowoczesnych rozwiązań w sieci
  • Strona jest widoczna i pozyskuje odwiedzających


Dla naszego klienta było to potwierdzenie dobrze poczynionych inwestycji, zrozumienie, jakie korzyści mogą płynąć z marketingu internetowego oraz satysfakcja z rozwoju firmy. Nasza słowa to nie obietnice, a plany, które realizujemy!

Współpraca z firmą Turbolab trwa nadal – realizujemy nasze postanowienia, etapami dążymy do pozyskiwania jak największej liczby konwersji, które mamy nadzieję, przełożą się na sprzedaż produktów. Jedna sukcesywnie ukończona transakcja jest w stanie pokryć działania naszej agencji nawet z dwuletnim wyprzedzeniem, co pokazuje, jak zyski mogą przewyższyć wkład. Warto pamiętać, że w przypadku branży technologicznej i przemysłowej bardzo ciężko jest pozyskać klienta, lecz z drugiej strony zyskujemy komfort, że w tym momencie jesteśmy już dwa kroki przed konkurencją i szansę pozyskania leada są zdecydowanie większe.

Co dzieje się obecnie u naszego klienta?

Współpraca trwa nadal, a jej rezultatem są poniższe wyniki. Z wielką satysfakcją obserwujemy, jak monitorowane frazy kluczowe zyskują wyższe pozycje i już na ten moment jesteśmy dumni, że główne słowa kluczowe są na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania.

google ads bielsko

Poniższy wykres przedstawia nie tylko analizę widoczności oraz ilość pozyskanych fraz, ale również wartość systematyczności działań. Jest to potwierdzenie naszych powyższych słów – sukces w internecie jest procesem! My w dalszym ciągu sięgamy po więcej, rozwijając możliwości naszego klienta. Jak widać, na efekty warto czekać i czasami może zaskoczyć nas, że przychodzą wcześniej, niż się tego spodziewamy. Aktualnie w maju obserwujemy wynik 82 słów kluczowych w TOP 50, 12 fraz w sekcji TOP 10, oraz 3 słowa kluczowe znajdujące się w TOP 3 wyniki wyszukiwania. Wydawać by się mogło, że to niewiele- jednak biorąc pod uwagę usługi klienta, które są bardzo specyficzne i skierowane do wąskiej grupy docelowej wynik jest na dobrym poziomie!

marketing bielsko

Warto zapoznać się również z całkowitą liczbą unikalnych domen, które linkują do wybranego adresu url, znajdującego się na stronie turbolab.pl. A dopełnieniem do danych niech będzie lista unikalnych stron linkujących do wybranej strony – w tych obydwu przypadkach widzimy duży wzrost, który na ten moment nie ma zamiaru się zatrzymywać!

firma marketingowa bielsko

Korzystając z narzędzia Google Search Console, możemy monitorować wyniki strony w zakresie ogólnego czasu trwania kampanii. W przeciągu 7 miesięcy strona wyświetliła się 296 000 razy oraz odnotowała 3 310 kliknięć. Jednak najbardziej zależy nam na wartości, jaką dają podjęte konwersję – 61 zaczytanych konwersji. Patrząc, że wizerunek firmy startował od zera, a branża, w której pracuje, klient jest specyficzna, to wyniki są zadowalające.

marketing bielsko

Twoja firma potrzebuje świeżego spojrzenia na marketing?

Skontaktuj się z nami i porozmawiaj z naszym specjalistą, który pomoże Ci w opracowaniu skutecznej strategii marketingowej!


Zobacz również.

Kalendarz 15 czerwca 2023

Czy tanie pozycjonowanie się opłaca? – zalety i wady!

Wielu właścicieli witryn, z naturalną chęcią oszczędzania pieniędzy, zastanawia się, czy warto wybrać tanie pozycjonowanie. Czy niskie koszty mogą przełożyć się na satysfakcjonujące rezultaty? Czy tanie pozycjonowanie jest rzeczywiście opłacalne?

Sprawdź to
Kalendarz 01 czerwca 2023

Czym jest pozycjonowanie na długi ogon? Czy warto?

Obecnie osiągnięcie wysokiej widoczności w wynikach wyszukiwania jest niezwykle istotne dla każdej firmy. Wśród różnych strategii marketingowych, pozycjonowanie na długi ogon wyróżnia się jako skuteczne narzędzie, które może przynieść znaczące korzyści. Pozycjonowanie na długi ogon polega na koncentracji wokół specyficznych, mniej popularnych frazach kluczowych zamiast ogólnych, konkurencyjnych słów generycznych. Niektórym może być to paradoksalne, ale […]

Sprawdź to
Kalendarz 01 czerwca 2023

Dlaczego warto wdrożyć strategię SXO na swoją stronę internetową? – 16 powodów!

Nowoczesna optymalizacja stron internetowych opiera się obecnie zarówno o SEO (ang. Search Engine Optimization), jak i UX (ang. User Experience).

Sprawdź to