Czy branża rolnicza ma czego szukać w świecie e-commerce? Oczywiście, że tak! Dzisiaj wszystkie sektory z ogromnym sukcesem korzystają z dobrodziejstw internetu w celach reklamowych i marketingowych, co daje doskonałe efekty. Klucz do sukcesu to jednak dobrać takie narzędzie i strategie, które zapewnią realną korzyść. Jak promować firmę z branży rolniczej w internecie?
Branża rolnicza, przyzwyczajona niejako do stosowania marketingu tradycyjnego, od wielu lat wydawała się sektorem, który w żaden sposób nie zyska na ekspansji w internecie. Nic bardziej mylnego. Wraz ze zmianą modelu prowadzenia biznesu, w tym biznesu rolniczego, zwiększa się potencjał marketingowy i pole do wykorzystania najbardziej chłonnej pod tym względem przestrzeni – internetu.
Branża rolnicza przede wszystkim kieruje swoje produkty do zróżnicowanych grup klientów. Zarówno odbiorcy indywidualni, jak i klienci B2B chętnie korzystają z usług gospodarstw rolnych i ogrodniczych, a swoich dostawców coraz częściej wybierają właśnie za pośrednictwem wyszukiwarki i social mediów. Szukając jednak tylko jednego, ostatecznego powodu, dla którego warto rozważyć inwestycję w e-marketing dla gospodarstwa rolniczego, z pewnością postawimy na brak poważnej konkurencji. Dopóki ten model reklamy nie zwiększy swojej popularności, warto wykorzystać lukę i zdobyć nowych klientów i rynki zbytu.
Tworzenie i pozycjonowanie stron internetowych zawsze powinno rozpocząć się od wyboru skutecznych słów kluczowych – fundamentu każdej strategii pozycjonowania bez względu na branżę, docelowego klienta, lub nasze oczekiwania wobec SEO. To moment, w którym osoby odpowiedzialne za marketing internetowy gospodarstwa rolnego muszą wejść w buty użytkownika i zastanowić się, w jaki sposób klienci szukają produktów i usług rolniczych.
Frazy kluczowe w branży rolniczej powinny cechować się średnią, a nawet niską konkurencją przy jednocześnie wysokiej liczbie wyszukiwań. Dobrze jest także wykorzystać frazy długiego ogona, a także słowa kluczowe uwzględniające lokalne pozycjonowanie. Jeśli nasza oferta obejmuje specjalistyczne produkty, nie bójmy się wykorzystywać tych nazw we frazach – to najlepszy sposób na to, by nasza oferta pojawiła się po konkretnym zapytaniu użytkownika w wyszukiwarce.
Co pomoże w doborze takich fraz kluczowych? Oczywiście specjalne narzędzia, takie jak Google Planer słów kluczowych, Senuto, Semstorm czy darmowe narzędzie Google Trends, które szczególnie przyda się przedsiębiorcom oferującym produkty sezonowe.
Każda profesjonalna agencja SEO jednoznacznie wskazuje wagę treści, jako fundament optymalizacji każdej strony internetowej, której celem jest polepszenie swojego wyniku w wyszukiwarce Google. Bez względu na branżę, content powinien być unikatowy, zoptymalizowany pod algorytmy, ale jednocześnie atrakcyjny dla użytkownika.
Czy są jakieś specjalne wytyczne dla firm z branży rolniczej? Tutaj dobrą praktyką jest inwestowanie w specjalistyczne treści poradnikowe, które pokażą użytkownikowi, że ma do czynienia z prawdziwymi profesjonalistami, znającymi się na swoim biznesie. Osoby, które szukają specjalistycznych usług lub produktów rolniczych, z natury są osobami obeznanymi w temacie, które bardzo często w internecie szukają dodatkowej wiedzy lub wskazówek dotyczących pielęgnowania roślin, hodowli lub ogrodnictwa. Nie ma tu miejsca na lanie wody – treści muszą być po brzegi wypełnione specjalistyczną wiedzą z zakresu rolnictwa i ogrodnictwa dlatego tak ważne jest, by podczas współpracy z agencją dokładnie weryfikować treści lub w miarę możliwości wybrać współpracowników, którzy łączą w sobie znajomość zasad SEO i specjalistyczną wiedzę.
Zdj 1. Przykład zakładki „Aktualności”, zawierającej treści pozycjonujące stronę z branży rolniczej. Źródło: dexwal.com
Wcześniej już wspominaliśmy o frazach kluczowych i ich wpływie na pozycjonowanie strony internetowej. W przypadku niektórych sektorów dodatkowej wagi nabiera pozycjonowanie lokalne. Bez wątpienia branża rolnicza zalicza się do segmentu, w którym największe przychody generuje się z oferowania usług klientom lub firmom pochodzącym z tego samego regionu.
Audyt strony internetowej wykonany przez profesjonalistów wprawdzie wykaże dobre praktyki związane z zasadami pozycjonowania lokalnego, jednak my już teraz podpowiemy, że oprócz fraz lokalnych, uwzględniających nazwę miejscowości, warto zainwestować trochę czasu na stworzenie i odpowiednie przygotowanie wizytówki Google Moja Firma. To doskonały sposób na to, by klienci z okolic, ale nawet Ci przejeżdżający mogli zauważyć naszą firmę w Google Maps wraz z zestawem wszystkich najważniejszych informacji.
Dzięki tym zabiegom nasza strona internetowa będzie odpowiednio zoptymalizowana i zapewni zadowalające wyniki w zakresie nie tylko widoczności i rozpoznawalności, ale przede wszystkim sprzedaży produktów i usług.
Skontaktuj się z naszym specjalistą, który zaproponuje Ci skuteczne działania marketingowe.
Najczęściej zadawanie pytania dotyczące SEO w branży rolniczej.
Branża rolnicza, podobnie jak inne segmenty coraz częściej pozyskują swoich klientów za pomocą internetu, reklam Google i social mediów. Wciąż jeszcze w przypadku gospodarstw rolnych i hodowlanych to nieodkryty ląd, dlatego im szybciej zainwestujemy w SEO, tym łatwiej będzie nam zdobyć za pośrednictwem tego kanału nowych klientów.
Podobnie jak w innych przypadkach, tak samo SEO dla firmy z branży rolniczej powinno skupiać się na stworzeniu skutecznych słów kluczowych, specjalistycznym content marketingu, analizie konkurencji oraz link-buildingu.
Głównym segmentem klienta będą zarówno klienci indywidualni, jak i przedsiębiorcy, jednak to, co ich łączy to miejsce aktywności. Dlatego też najskuteczniejszym modelem pozycjonowania dla branży rolniczej będzie pozycjonowanie lokalne.
Nie każdy ma odpowiednio dużo czasu, energii i kompetencji do tego, by samodzielnie stworzyć i przeprowadzić strategię e-marketingową. Jeśli zatem chcemy zwiększyć potencjał sprzedażowy naszego biznesu za pomocą internetu, warto skorzystać z usług doświadczonej agencji SEO, która przeprowadzi firmę przez proces od początku aż do szczęśliwego końca.
Umów się na konsultację!
Dowiedz się, jak zwiększyć zaangażowanie użytkowników na stronie. Sprawdzone techniki, konkretne wskazówki i praktyczne porady.
Blog firmowy stanowi jeden z podstawowych elementów długoterminowej, zoptymalizowanej na dotarcie do nowych klientów strategii marketingowej. Sprawdź szczegóły!
Kampania Google Ads to potężne narzędzie marketingowe. Jak optymalizować koszty reklamy Google Ads, by wciąż była ona efektywna? Sprawdź!