Promowanie firmy lokalnie w Internecie – od czego zacząć?

Każda firma, realizując swoją aktywność w Internecie, ma nieco inny cel. Niektóre marki celują w popularność globalną, a co najmniej ogólnopolską, podczas gdy inne skupiają się na swoim podwórku. Dzisiaj zajmiemy się właśnie tą drugą grupą. Jak usprawnić lokalne promowanie przedsiębiorstwa w Internecie?

Z artykułu dowiesz się:

Jak założyć i zoptymalizować wizytówkę Google Moja Firma

Lokalne pozycjonowanie firmy nie różni się zbytnio od tego, w jaki sposób pozycjonować firmę w ujęciu globalnym, jednak nie ma wątpliwości, że niezbędne będzie uwzględnienie kilku dodatkowych kwestii, które szczególnie istotnie wpływają na widoczność i odbiór naszej marki na rynku lokalnym. 

Zacznijmy od wizytówki Google Moja Firma. To narzędzie, które pozwoli zaprezentować najważniejsze informacje na temat firmy – nazwa, adres siedziby, czy adres strony internetowej, a także oznaczyć lokalizację firmy na Mapach Google.

W jaki sposób założyć wizytówkę Google Moja Firma?
Wpisujemy w pasek wyszukiwarki „Google Moja Firma” i wybieramy link z pierwszego wyświetlonego wyniku. Dostęp do Google Moja Firma możemy też znaleźć w wyszukiwarce Google w narzędziach ukrytych pod ikoną „kropek”.

Wypełnijmy wszystkie niezbędne dane, o które jesteśmy proszeni w formularzu. Na samym końcu mamy możliwość uzyskania weryfikacji wizytówki, co pozwoli na zwiększenie wiarygodności naszej firmy w wynikach wyszukiwania.

By wizytówka spełniła swoją rolę i była odpowiednio pozycjonowana przez algorytmy Google, zadbajmy o pełny zestaw danych. Zoptymalizowana wizytówka zawiera wszystkie dane teleadresowe, które dodatkowo są spójne na stronie internetowej, ale także w zewnętrznych katalogach branżowych. Tak sporządzona wizytówka będzie pojawiać się wysoko w wynikach, w mapach Google i zwiększy potencjał lokalnego pozycjonowania naszej marki.

Zdj 1. Przykład wizytówki Google. Źródło: google.com

Zbieraj i wykorzystuj opinie od lokalnych klientów

Opinie i recenzje są jednym z najważniejszych elementów w budowaniu reputacji online, zwłaszcza dla lokalnych przedsiębiorców. Google Moja Firma pozwala na zbieranie opinii, ale warto również zadbać o to, by klienci zostawiali recenzje na innych platformach, takich jak Facebook, a także na branżowych portalach. Opinie od lokalnych klientów budują zaufanie i pomagają innym użytkownikom w podjęciu decyzji. Aby ułatwić proces, zachęcaj klientów do wystawiania recenzji po wykonanej usłudze lub zakupie – może to być prosty mail z prośbą o opinię lub kod QR do zeskanowania w celu wystawienia recenzji.

Dlaczego warto utworzyć firmowy profil na Facebooku

Kolejnym istotnym elementem zwiększenia widoczności firmy na rynku lokalnym jest stworzenie firmowego profilu na Facebooku. Reklamowanie firmy w internecie to nie tylko pozycjonowanie strony internetowej i Google Ads – to także social media. Właśnie tam możemy zyskać największy pogłos i skupić wokół siebie wierną społeczność stałych klientów, którzy chętnie wrócą do nas, sprawdzą najświeższe informacje, a być może także dokonają ponownych zakupów.

Facebook daje nam ogromną elastyczność w zakresie kreowania wizerunku firmy specjalistycznej, firmy otwartej na innowacje, czy firmy bliskiej klientowi. Social media to także idealne miejsce do intensyfikacji działań skupionych wokół angażowania użytkowników. Konkursy, ankiety, okazjonalne promocje na dane hasło – to wszystko daje spory potencjał do wzrostu popularności nie tylko w najbliższej okolicy. 

Optymalizacja pod lokalne SEO: Jak wykorzystać nazwę miejscowości w treściach na stronie www

W SEO kluczowe dla widoczności w danej okolicy są frazy z uwzględnieniem lokalizacji. Optymalizacja słów kluczowych, które zawierają nazwę usługi i miasto, daje lepsze wyniki w wyszukiwaniach.

Przykład:

Dodanie miasta pozwala Google skupić się na wynikach z konkretnej okolicy, co jest korzystne, gdy zależy Ci na przyciągnięciu klientów z bliskiego otoczenia. Lokalna fraza jest skuteczniejsza, ponieważ trafia dokładnie do osób szukających usług w swojej miejscowości. W przypadku ogólnej frazy może być trudniej przebić się wśród konkurencji z innych miast.

Dzięki optymalizacji pod kątem lokalizacji, Google dostosuje wyniki do użytkownika, nawet jeśli nie poda miasta w zapytaniu, ale będzie znajdować się w pobliżu.

Znaczenie dodania dokładnego adresu i danych kontaktowych na stronie

Podobnie jak w przypadku tradycyjnego SEO, tak również w SEO lokalnym brane są pod uwagę konkretne elementy, które determinują miejsce w rankingu wyszukiwarki. Tworzenie i pozycjonowanie stron internetowych z ambicją do odniesienia lokalnego sukcesu już od samego początku powinno uwzględniać te czynniki.

Zgodnie z wytycznymi podanymi przez Google, kolejność ustalana jest na bazie trafności frazy kluczowej, odległości i rozpoznawalności danej marki. Te zmienne gwarantują uzyskanie przez użytkownika możliwie najlepszych wyników, na pierwszym miejscu stawiając zakres usług lub towarów proponowanych przez markę. Jak zatem możemy się domyślić, algorytmy Google promują te firmy, które w podstawowych informacjach uwzględniły pełne i dokładne dane adresowe i kontaktowe. To możemy uzupełnić już na etapie przygotowywania wizytówki Google Moja Firma. Tak przygotowane SEO lokalne przyciągnie nowych klientów i zapewni lojalność tych, którzy dotychczas korzystali z naszych usług.

Chcesz lokalnie wypromować swoją firmę w internecie?

Skontaktuj się z naszym specjalistą, który zaproponuje Ci skuteczne działania marketingowe dla lokalnego biznesu.

Promowanie firmy lokalnie w internecie – od czego zacząć? – FAQ

Najczęściej zadawanie pytania dotyczące promowania firmy lokalnie w internecie.

1. Co to jest SEO lokalne?

SEO lokalne to sposób pozycjonowania skupiony na zwiększeniu ruchu i widoczności wśród osób, które skupiają się na poszukiwaniu usług i produktów w swojej najbliższej okolicy. Pozycjonowanie lokalne nie różni się zbytnio od pozycjonowania globalnego, jednak jest nastawione na węższą grupę klientów, co determinuje konieczność wykorzystania innych mechanizmów SEO.

2. Jak pozycjonować lokalnie?

By pozycjonować lokalnie, musimy przede wszystkim postawić na lokalne frazy SEO, solidnie przygotowaną wizytówkę Google Moja firma, a także aktywnie działać w social mediach.

3. Co daje pozycjonowanie SEO?

Dzięki lokalnemu SEO nasza strona dotrze do znacznie większego grona użytkowników znajdujących się w pobliżu naszej firmy, co naturalnie zwiększy ruch zarówno na stronie, jak i w siedzibie firmy. Lokalne SEO przyczyni się także do większej widoczności na mapach Google, a przede wszystkim zyskamy na wiarygodności.

4. Czy opinie i recenzje w lokalnym SEO są istotne?

Klienci coraz częściej w swoich decyzjach zakupowych bazują na opiniach i recenzjach. Upewnijmy się, że dbamy o ten element i klienci wspierają nasz biznes, udostępniając pozytywne recenzje i zachęcając innych do skorzystania z naszych usług. Im więcej pozytywnych opinii tym wyższa wiarygodność marki i większy potencjał do odniesienia sukcesu.


Potrzebujesz wypromować swoją firmę lokalnie w Internecie?

Porozmawiaj z naszym specjalistą, który zaproponuje Ci odpowiednie działania marketingowe.


Zobacz również.

Dlaczego Twoje kampanie marketingowe nie dają efektów i co możesz z tym zrobić?

Brak wyników z kampanii marketingowych? Dowiedz się, jak uniknąć błędów w strategii i zoptymalizować stronę, by zwiększyć konwersje i przyciągnąć nowych klientów.

Sprawdź to

Czy Twoja strona naprawdę działa na Twoje cele biznesowe?

Strona bez strategii marketingowej to strata zasobów. Dowiedz się, jak optymalizacja, SEO i zrozumienie odbiorców mogą poprawić Twoje wyniki sprzedaży.

Sprawdź to

Jakie korzyści płyną z posiadania wirtualnego spaceru na stronie?

Zwiększ zaangażowanie użytkowników i popraw konwersję dzięki wirtualnemu spacerowi – interaktywnej prezentacji przestrzeni Twojego biznesu.

Sprawdź to
toggle icon