Każda firma, realizując swoją aktywność w internecie, ma nieco inny cel. Niektóre marki celują w popularność globalną, a co najmniej ogólnopolską, podczas gdy inne skupiają się na swoim podwórku. Dzisiaj zajmiemy się właśnie tą drugą grupą. Jak usprawnić lokalne promowanie przedsiębiorstwa w Internecie?
Lokalne pozycjonowanie firmy nie różni się zbytnio od tego, w jaki sposób pozycjonować firmę w ujęciu globalnym, jednak nie ma wątpliwości, że niezbędne będzie uwzględnienie kilku dodatkowych kwestii, które szczególnie istotnie wpływają na widoczność i odbiór naszej marki na rynku lokalnym.
Zacznijmy od wizytówki Google Moja Firma. To narzędzie, które pozwoli zaprezentować najważniejsze informacje na temat firmy – nazwa, adres siedziby, czy adres strony internetowej. W jaki sposób założyć wizytówkę Google Moja Firma? Po zalogowaniu się na swoje konto wejdźmy na dedykowaną stronę i wypełnijmy wszystkie niezbędne dane, o które jesteśmy proszeni w formularzu. Na samym końcu mamy możliwość uzyskania weryfikacji wizytówki, co pozwoli na zwiększenie wiarygodności naszej firmy w wynikach wyszukiwania.
By wizytówka spełniła swoją rolę i była odpowiednio pozycjonowana przez algorytmy Google, zadbajmy o pełny zestaw danych. Zoptymalizowana wizytówka zawiera wszystkie dane teleadresowe, które dodatkowo są spójne na stronie internetowej, ale także w zewnętrznych katalogach branżowych. Tak sporządzona wizytówka będzie pojawiać się wysoko w wynikach, w mapach Google i zwiększy potencjał lokalnego pozycjonowania naszej marki.
Zdj 1. Przykład wizytówki Google. Źródło: google.com
Kolejnym istotnym elementem zwiększenia widoczności firmy na rynku lokalnym jest stworzenie firmowego profilu na Facebooku. Reklamowanie firmy w internecie to nie tylko pozycjonowanie strony internetowej i Google Ads – to także social media. Właśnie tam możemy zyskać największy pogłos i skupić wokół siebie wierną społeczność stałych klientów, którzy chętnie wrócą do nas, sprawdzą najświeższe informacje, a być może także dokonają ponownych zakupów.
Facebook daje nam ogromną elastyczność w zakresie kreowania wizerunku firmy specjalistycznej, firmy otwartej na innowacje, czy firmy bliskiej klientowi. Social media to także idealne miejsce do intensyfikacji działań skupionych wokół angażowania użytkowników. Konkursy, ankiety, okazjonalne promocje na dane hasło – to wszystko daje spory potencjał do wzrostu popularności nie tylko w najbliższej okolicy.
W SEO najważniejszym czynnikiem, który bezwzględnie wpływa na naszą widoczność lokalną, są słowa kluczowe nastawione na frazy lokalne. Odpowiednie zoptymalizowanie słowa kluczowego – zarówno tego ogólnego, frazy długiego ogona, jak i fazy lokalnej zapewnia lepsze wyniki podczas analizy algorytmów Google.
Jak pozycjonować lokalnie? Najlepszym sposobem jest wykorzystanie znanego i skutecznego schematu uwzględniającego nazwę usługi i miasto. Przykładem takiej frazy może być „pozycjonowanie stron Busko”. Takie optymalizowanie słów kluczowych zawęża obszar wyszukiwań dla osób, którym zależy na znalezieniu dostawcy usług w swojej okolicy. To także dobre rozwiązanie, gdy działamy w mocno konkurencyjnej branży, jaką z pewnością będzie branża SEO i e-commerce.
Optymalizacja SEO lokalna daje pozytywny efekt nawet wtedy, gdy użytkownik poszukuje danej usługi bez uwzględnienia danego miasta, ale jest lokalizowany przez Google na danym terenie. Pierwsze wyniki, które otrzyma to te, które są wypozycjonowane dokładnie w okolicy, w której się znajduje.
Podobnie jak w przypadku tradycyjnego SEO, tak również w SEO lokalnym brane są pod uwagę konkretne elementy, które determinują miejsce w rankingu wyszukiwarki. Tworzenie i pozycjonowanie stron internetowych z ambicją do odniesienia lokalnego sukcesu już od samego początku powinno uwzględniać te czynniki.
Zgodnie z wytycznymi podanymi przez Google, kolejność ustalana jest na bazie trafności frazy kluczowej, odległości i rozpoznawalności danej marki. Te zmienne gwarantują uzyskanie przez użytkownika możliwie najlepszych wyników, na pierwszym miejscu stawiając zakres usług lub towarów proponowanych przez markę. Jak zatem możemy się domyślić, algorytmy Google promują te firmy, które w podstawowych informacjach uwzględniły pełne i dokładne dane adresowe i kontaktowe. To możemy uzupełnić już na etapie przygotowywania wizytówki Google Moja Firma. Tak przygotowane SEO lokalne przyciągnie nowych klientów i zapewni lojalność tych, którzy dotychczas korzystali z naszych usług.
Skontaktuj się z naszym specjalistą, który zaproponuje Ci skuteczne działania marketingowe.
Najczęściej zadawanie pytania dotyczące promowania firmy lokalnie w internecie.
SEO lokalne to sposób pozycjonowania skupiony na zwiększeniu ruchu i widoczności wśród osób, które skupiają się na poszukiwaniu usług i produktów w swojej najbliższej okolicy. Pozycjonowanie lokalne nie różni się zbytnio od pozycjonowania globalnego, jednak jest nastawione na węższą grupę klientów, co determinuje konieczność wykorzystania innych mechanizmów SEO.
By pozycjonować lokalnie, musimy przede wszystkim postawić na lokalne frazy SEO, solidnie przygotowaną wizytówkę Google Moja firma, a także aktywnie działać w social mediach.
Dzięki lokalnemu SEO nasza strona dotrze do znacznie większego grona użytkowników znajdujących się w pobliżu naszej firmy, co naturalnie zwiększy ruch zarówno na stronie, jak i w siedzibie firmy. Lokalne SEO przyczyni się także do większej widoczności na mapach Google, a przede wszystkim zyskamy na wiarygodności.
Klienci coraz częściej w swoich decyzjach zakupowych bazują na opiniach i recenzjach. Upewnijmy się, że dbamy o ten element i klienci wspierają nasz biznes, udostępniając pozytywne recenzje i zachęcając innych do skorzystania z naszych usług. Im więcej pozytywnych opinii tym wyższa wiarygodność marki i większy potencjał do odniesienia sukcesu.
Porozmawiaj z naszym specjalistą, który zaproponuje Ci odpowiednie działania marketingowe.
Jak promować firmę z branży rolniczej w internecie? O czym należy pamiętać, aby zaistnieć w internecie w tym sektorze? Sprawdź!
Jak usprawnić lokalne promowanie przedsiębiorstwa w Internecie? Przeczytaj nasz artykuł i wypromuj swój biznes w okolicy!
Dobrze prosperująca strona internetowa nie zostanie taka w nieskończoność. Sprawdźmy, co dzisiaj jest na czasie w obszarze projektowania stron internetowych.