Dobrze prosperująca strona internetowa nie zostanie taka w nieskończoność. Podobnie, jak w przypadku innych technologii, także technologie webowe, ale i trendy UX ulegają przeobrażeniu. Sprawdźmy, co dzisiaj jest na czasie w obszarze projektowania stron internetowych.
Zacznijmy od trendu, który króluje w branży web-developmentu już od jakiegoś czasu i który sprawdza się naprawdę doskonale. Mowa tu o minimalizmie i prostocie w projektowaniu strony internetowej. Czasy pod tytułem „im więcej, tym lepiej” już dawno minęły i dzisiaj użytkownik doświadczający takiego oczopląsu z całą pewnością zrezygnuje z dalszego eksplorowania witryny.
Projektowanie stron internetowych dzisiaj powinno być przede wszystkim proste. Jasny przekaz, intuicyjna nawigacja, możliwie jak najmniej opcji do wyboru, a to wszystko w akompaniamencie spokojnych barw. Prowadźmy użytkownika za rękę wprost do zakupu, zamiast dawać mu dziesiątki opcji do wyboru. To zapewni znacznie lepsze wyniki naszego sklepu, a przy okazji zwiększy efektywność kolejnych prac nad stroną.
Wymagający klienci oczekują, że strona internetowa i wszystkie jej elementy, włączając w to treści, będą dopasowane do ich potrzeb i preferencji. Dzisiaj nikt nie chce czytać tekstów skierowanych do wszystkich. Dlatego właśnie trend personalizacji treści rozwija się i zapewnia lepsze zaangażowanie użytkownika.
Personalizacja treści to strategia, która zapewnia dostarczanie indywidualnych treści skierowanych do konkretnej, wyłonionej w toku analizy, grupy odbiorców. Na podstawie takich cech jak dane demograficzne, zachowania, preferencje czy historia kontaktu z marką możemy stworzyć takie treści, które znacznie efektywniej przybliżą dwie strony. Sposobów personalizowania treści jest wiele – od skrojonej na miarę wiadomości e-mail, przez posty w social mediach, aż po treści blogowe skierowane do konkretnego segmentu klienta.
Usługi projektowania stron internetowych szczególną uwagę przykładają nie tylko do struktury, ale także do wyglądu witryny internetowej. Na co klienci podświadomie zwrócą uwagę na samym początku? Na font, czyli czcionkę, jakiej używamy do prezentowania treści. W tym obszarze projektanci mają do wyboru nieskończenie wiele możliwości.
Jaka czcionka jest obecnie modna? Pod uwagę należy wziąć przede wszystkim kwestię spójności fontu z innymi elementami graficznymi. Jeśli stawiamy na stronę minimalistyczną, wykonaną w technologii Single Page Application, postawmy na proste, geometryczne rozwiązanie, jakim będzie Montserrat, Arial czy Roboto. Oprócz wartości estetycznej upewnijmy się, że wybrany przez nas font równie dobrze prezentuje się na urządzeniach mobilnych – w końcu to za ich pomocą użytkownicy najczęściej będą odwiedzać naszą stronę.
Zdj 1. Spójna czcionka na stronie pozwala na lepszy odbiór treści przez użytkownika. Źródło: wertui.pl
Mikroruchy, nazywane także mikrointerkacjami to relatywnie świeży trend, który zdaniem wielu specjalistów SEO ma znacznie większy wpływ na doświadczenia klientów, niż pozornie można się zdawać. Co rozumiemy przez mikroruchy? To zmiany koloru, kliknięcia lub przesunięcia, które zwracają uwagę klienta. Dzięki takim subtelnym zmianom użytkownik czuje, że ma wpływ na to, co dzieje się na ekranie, przez co ma poczucie satysfakcjonującego współdziałania ze stroną. Mikrointerakcje w wielu przypadkach ułatwiają także nawigowanie po stronie i zapewniają większą intuicyjność, niż w przypadku standardowego podejścia do tworzenia stron.
Mikroruchy mogą poprawić ogólnie pojęty UX naszej strony, jednak te drobne elementy należy wdrażać z uwagą. Nie możemy nagle bombardować klienta tego typu szczegółami, gdyż nadmiar niepotrzebnie go rozproszy. Każda mikrointerakcja powinna być wprowadzona po skrupulatnej analizie zachowań klientów.
Reklama internetowa to główny punkt programu, gdy mówimy o nowych inwestycjach na stronie internetowej. Jednak to, czym powinniśmy się zająć w pierwszej kolejności, to bezpieczeństwo i prywatność na naszej stronie. Kwestia bezpieczeństwa jest fundamentalna, jeśli zależy nam, by użytkownicy w ogóle weszli, a później wracali do witryny.
Jakie zatem trendy są dzisiaj na topie w kwestii bezpieczeństwa i prywatności? Przede wszystkim certyfikat SSL, który zapewnia odpowiednią ochronę klientów przed wyciekami danych. Istotne jest także wykonywanie co jakiś czas kopii zapasowej strony, a regularny audyt SEO uchroni nas przed niebezpieczeństwami, o których istnieniu sobie nie zdajemy sprawy. W taki sposób nasza strona będzie nie tylko atrakcyjna, ale także bezpieczna dla użytkownika.
Skontaktuj się z nami, stworzymy dla Ciebie stronę internetową!
Najczęściej zadawane pytania dotyczące trendów projektowania stron internetowych.
Spośród wielu elementów składających się na stronę internetową, na szczególną uwagę zasługuję te, które w największym stopniu oddziałują na bieżące oczekiwania i preferencje klientów. Mowa tu więc o personalizacji treści, graficznych elementach, bezpieczeństwie, ale także minimalizmie w projektowaniu witryn.
Dzisiaj każdy użytkownik jest bombardowany tysiącami różnych informacji, co nie wpływa pozytywnie na naszą koncentrację i zaangażowanie. Wyłamanie się z tego podejścia i skupienie się na minimalizmie zostanie zauważone przez klientów i docenione przez nich.
Zapewnienie bezpieczeństwa strony to fundament, bez którego nie możemy myśleć o odniesieniu sukcesu w branży e-commerce. Bez certyfikatu SSL użytkownik, zanim wejdzie na stronę, otrzyma informacje od Google, że strona jest niezabezpieczona, co rodzi ryzyko wycieku danych. To dostateczny powód, dla którego warto zainwestować, chociażby w ten jeden mechanizm zabezpieczający.
Preferencje użytkowników ewoluują, co jednocześnie wymusza na projektantach podążanie za tymi trendami. Raz stworzony layout strony nie może być traktowany jako stała. Ciągłe eksperymentowanie, zmiana fontów, dodawanie mikrointerakcji i upraszczanie struktury strony to sposób na to, by zapewnić sobie satysfakcję użytkowników.
Porozmawiaj z naszym specjalistą na ten temat!
Jak promować firmę z branży rolniczej w internecie? O czym należy pamiętać, aby zaistnieć w internecie w tym sektorze? Sprawdź!
Jak usprawnić lokalne promowanie przedsiębiorstwa w Internecie? Przeczytaj nasz artykuł i wypromuj swój biznes w okolicy!
Dobrze prosperująca strona internetowa nie zostanie taka w nieskończoność. Sprawdźmy, co dzisiaj jest na czasie w obszarze projektowania stron internetowych.