Projektowanie stron internetowych to dziedzina, która w praktyce dotyka każdego przedsiębiorcy. To właśnie za pośrednictwem cyfrowych kanałów komunikacji i sprzedaży jesteśmy w stanie skalować swój biznes, rozwijać go i maksymalizować zyski. Wciąż jednak strony internetowe są pełne błędów, które skutecznie hamują naszą widoczność w sieci i satysfakcję klienta. Co to za błędy i jak ich uniknąć?
Pierwszy grzech źle zaprojektowanej strony internetowej? Brak zastosowania metodologii RWD, która zapewnia pełną kompatybilność witryny z urządzeniami mobilnymi. Wprawdzie dzisiaj projektowanie stron internetowych z udziałem profesjonalnej agencji jest wolne od tego problemu, ale wciąż wiele witryn, uruchamianych na smartfonie jest praktycznie nie do użycia.
Dlaczego responsywność strony jest taka ważna? Wystarczy zastanowić się nad tym, jak my, prywatnie korzystamy z internetu. Przeglądamy różne witryny na laptopie czy smartfonie? Który wariant w naszym przypadku jest częściej stosowany? Statystyki są bezwzględne – zdecydowana większość internautów robi zakupy, sprawdza media społecznościowe i przegląda zawartość sieci właśnie przy użyciu urządzeń mobilnych. Ignorowanie tego trendu jest strzałem w stopę. Responsywny design, dostosowujący witryną do rozmiaru ekranu smartfona, ale też do różnych przeglądarek to absolutna podstawa, bez której nie możemy myśleć o podboju branży e-commerce.
Zdj 1. Przykład responsywnej strony. Źródło: wertui.pl
Każdy właściciel własnej strony lub sklepu internetowego chciałby zawrzeć możliwie jak najwięcej informacji o firmie, produktach czy informacjach związanych bezpośrednio z branżą, a dodatkowo połączyć to wszystko efektownym designem. Czy jest to możliwe? Owszem, jest, ale również w dziedzinie tworzenia stron internetowych nie można zapominać o umiarze.
Agencja SEO, która oferuje strony internetowe Bielsko-Biała zdaje sobie sprawę z tego, że tworzenie takiej witryny to duże wyzwanie. Choćby delikatna przesada w zakresie przeładowania treścią lub przesadnymi efektami wizualnymi sprawi, że w oczach przypadkowego użytkownika, witryna będzie chaotyczna, nieczytelna i przytłaczająca. Co my robimy w przypadku odwiedzenia takiej strony? Uciekamy jak najszybciej.
Choć trudno przyjąć taką postawę, dzisiaj w projektowaniu stron ceni się minimalizm – zarówno pod kątem graficznych fajerwerków, jak i nagromadzenia treści. Minimalizm może być jednak estetyczny, czego doświadczamy, odwiedzając strony wykonane w technologii SPA (Single Page Application). W procesie szkicowania projektu strony skupmy się przede wszystkim na tym, by użytkownik czuł się na niej komfortowo. Niech sam poszuka interesujących go informacji na danej podstronie – nie warto od samego wejścia bombardować go dziesiątkami linijek tekstu.
Piękna i funkcjonalna strona internetowa? To ważny aspekt rozwoju swojej działalności i duży krok w stronę digitalizacji oferty usług i produktów. Jak jednak klienci mają docenić tę inwestycję, skoro nie są w stanie łatwo jej znaleźć? Widoczność strony internetowej to fundament, który pozwala zwiększyć ruch – zarówno ten generyczny, jak i wspierany przez poboczne działania w reklamach Google i aktywności w social mediach.
Tworzenie i pozycjonowanie stron internetowych powinno iść w parze. Bez dobrze wypozycjonowanej strony, która ma efektywnie zaprojektowane słowa kluczowe, unikalne treści i mocną bazę do budowy strategii link-buildingowej trudno będzie mówić o zwiększeniu potencjału sprzedażowego naszego biznesu. Przeciwnicy pozycjonowania często wskazują na długi czas oczekiwania na jakiekolwiek efekty. To prawda, jednak wcale nie musimy samodzielnie zajmować się tymi działaniami. Wyspecjalizowana agencja SEO zapewni nam pełne wsparcie w zakresie nie tylko stworzenia, ale także wypozycjonowania naszej strony. Z takim podejściem nasza strona w długim okresie trafi do TOP10 Google, co z pewnością zaowocuje nowymi klientami.
Pozycjonowanie i SEO strony nie opiera się jedynie na widocznej warstwie witryny, ale także na jej technikaliach. Te są niezwykle istotne zarówno dla użytkowników, którzy natychmiast odczują wolne ładowanie strony, jak i algorytmów Google, które biorą ten czynnik pod uwagę i w praktyce eliminują nas z szans na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.
Problem najczęściej tkwi w nieoptymalnym kodzie strony. To problem, który generuje wiele problemów, związanych z doświadczeniami użytkowników. Jeśli nie potrafimy zadbać o szybkość działania strony, to w takim razie czy z takim samym podejściem świadczymy usługi i sprzedajemy towary? Zoptymalizowanie technicznych aspektów strony, a szczególnie szybkości ładowania to kwestia, którą warto zainteresować się już na etapie projektowania witryny. Dobrą praktyką jest też zlecanie cyklicznego audytu SEO, który może zidentyfikować takie i inne problemy z naszą stroną.
Działania cyberprzestępców to powszechne zagrożenie, z którym każdy użytkownik internetu musi się liczyć. Na szczęście z roku na rok bezpieczeństwo w sieci jest coraz lepsze, o co dbają nie tylko same przeglądarki internetowe, ale także sami właściciele stron, inwestując w technologie zabezpieczenia strony przed wyciekiem danych i innymi groźnymi atakami.
Zdj 2. Komunikat informujący o niebezpiecznej stronie (brak SSL). Źródło: przykładowa strona internetowa
Na etapie publikowania strony musimy zadbać o odpowiednie certyfikaty bezpieczeństwa, które udowodnią, że nasza strona jest bezpieczna. To kwestia komfortu użytkowników, ale także czynnik wpływający na wypozycjonowanie naszej witryny przez algorytmy. Dlaczego obecność certyfikatu SSL jest tak istotna? Google przed wpuszczeniem nas na stronę wyświetli powiadomienie o braku stosownego zabezpieczenia z dodatkowym pytanie, czy na pewno chcemy ryzykować. To dostateczny powód, by przynajmniej połowa potencjalnych klientów w tym momencie zrezygnowała z chęci zrobienia u nas zakupów. Czy to wystarczający powód, dla którego warto inwestować w bezpieczeństwo naszej strony?
Jeśli chcesz, żeby Twoja strona internetowa była przyjazna dla użytkowników i skuteczna w przekazywaniu informacji, skontaktuj się z nami. Z przyjemnością zaprojektujemy dla Ciebie stronę, która spełni wszystkie Twoje wymagania!
Najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat najczęstszych błędów w projektowaniu stron internetowych i jak ich unikać.
Najważniejsze błędy to przede wszystkim brak responsywności strony, lekceważenie wagi bezpieczeństwa i technicznej optymalności witryny, ignorowanie procesu pozycjonowania strony i próba umieszczenia jak największej ilości treści w jednym miejscu.
Każda strona, która funkcjonuje z tymi krytycznymi błędami, musi liczyć się z dwiema podstawowymi konsekwencjami. Po pierwsze użytkownicy stracą do nas zaufanie i nie będą już odwiedzać witryny, co dla nas automatycznie oznacza utratę klienta. Pod drugie algorytmy Google analizując naszą stronę, będą rankować ją bardzo nisko ze względu na fundamentalne problemy z jej działaniem.
SEO od początku procesu tworzenia strony jest niezbędne, aby zwiększyć jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Dobrze wypozycjonowana strona z efektywnie zaplanowanymi słowami kluczowymi i unikalnymi treściami ma większy potencjał przyciągnięcia nowych użytkowników.
Choć projektowanie i pozycjonowanie strony internetowej może stać się naszym osobistym udziałem, warto te kwestie pozostawić profesjonalistom, którzy od lat działają w branży i przy okazji zapewnia nam pełną zgodność witryny z obecnymi trendami i wymogami formalnymi. Efekt? Strona internetowa wolna od błędów, gotowa do rozwijania naszego biznesu.
Porozmawiajmy o rozwiązaniach dla Twojej strony.
Dowiedz się, jak stworzyć stronę produktu w e-commerce, która przyciąga, angażuje i konwertuje! 7 sprawdzonych elementów.
Z jakich elementów powinna składać się strona główna, by przykuć uwagę klienta i zapewnić wzrost widoczności? Sprawdź!
Jaki udział w marketingu cyfrowym ma dzisiaj sztuczna inteligencja i jak wykorzystać ją na swoją korzyść? Poznaj szczegóły!