Marketing internetowy w dzisiejszych czasach musi być stosowany przez wszystkie firmy, bez względu na branżę i skalę działania. Dotyczy to także branży produkcyjnej i przemysłowej, które w świadomości wielu odbiorców traktowane są jako sektory działające niezależnie od trendów e-commerce. Nic bardziej mylnego! Sprawdźmy, jak efektywnie wykorzystać content marketing do poprawy efektywności firmy produkcyjnej i przemysłowej.
Marketing internetowy to jeden z najskuteczniejszych sposobów na reklamowanie swojej marki w przestrzeni skupiającej uwagę wszystkich – klientów, konkurencji i potencjalnych kontrahentów. Dotychczas jednak wychodzono z założenia, że e-commerce i sposób alokowania swojej energii w marketing internetowy to domena handlu i usług. Czy aby na pewno?
Dzisiaj w internecie powinni reklamować się wszyscy, włączając w to także branżę przemysłową i produkcyjną. Istotne jest jednak, by odpowiednio zrozumieć specyfikę takiego rynku i klienta, który będzie zainteresowany naszym przekazem. W przypadku tych sektorów gospodarki raczej skupiać się będziemy na marketingu B2B – skoncentrowanym na współpracę jednego biznesu z drugim. Potencjalny kontrakt w przemyśle i produkcji bardzo często oznacza wieloletnią współpracę, dlatego tak ważne jest, by wiedzieć, na czym zależy naszym klientom. Czy jest to specjalistyczna treść? Odpowiednio wypozycjonowana strona, która wzbudza pozytywne doświadczenia? W przypadku takich branż możemy nieco mniej skupiać się na mediach społecznościowych, a większą energię włożyć w architekturę strony internetowej, która najczęściej będzie wizytówką firmy i stanowić będzie pierwszy punkt interakcji.
Przed podjęciem pierwszych działań marketingowych dobrze jest stworzyć skuteczny plan działania, dzięki któremu nie zgubimy wątku i przez wiele miesięcy konsekwentnie zbudujemy wartościowy branding w internecie. Na samym początku wytyczenie celów – co chcemy osiągnąć poprzez e-marketing? Zależy nam na poprawie widoczności w sieci? To sposób na zdobycie nowych klientów? A może chcemy uchodzić w branży za firmę, która dzieli się wiedzą i traktowana jest jako zespół doświadczonych ekspertów?
Na bazie tej analizy będziemy w stanie z pomocą doświadczonej agencji SEO wytyczyć priorytety działań i skupić się na odbiorcy. Kim on jest? Czego szuka? Jaki problem potencjalnego klienta chcemy rozwiązać? Jakich treści potrzebuje odbiorca? Budowanie strategii to także analiza konkurencji i ich działań oraz skuteczności dotychczasowych zabiegów. Na bazie tych działań będziemy w stanie stworzyć spójny obraz naszej firmy, która jest chętna do współpracy w ramach B2B i zachęca do nawiązania kontaktu.
Zdj 1. Przykład strony z branży przemysłowej. Źródło: industria.eu
Strona internetowa, jak wspomnieliśmy wcześniej, to pierwszy punkt styku potencjalnego odbiorcy z naszą marką. Bardzo często klient trafi na nas z polecenia (to powszechne w B2B), jednak może zdarzyć się sytuacja, że klient trafi na nas wprost z wyszukiwarki, co sprawdza się w przypadku firm oferujących niszowe rozwiązania.
Jeśli chcemy poprawić wskaźnik widoczności i przyciągnąć nowych klientów wprost z wyszukiwarki Google, naszym priorytetem będzie pozycjonowanie stron Ślask. Co przez to rozumiemy? Oczywiście analiza techniczna strony pod kątem wydajności, stworzenie intuicyjnej struktury i stałe usprawnianie funkcjonalności tak, by odbiorca czuł się na naszej witrynie możliwe jak najlepiej. Możemy postarać się także o skuteczny link building, który w przypadku B2B przemysłu i produkcji raczej koncentruje się na branżowych serwisach, niż blogach i portalach ogólnych.
Treści to fundament udanej optymalizacji, dlatego osobnym elementem naszych działań powinno być stworzenie pokaźnej bazy artykułów, w których dzielimy się wiedzą i swoim doświadczeniem. Content marketing dla B2B to działanie, które ma w długim okresie wzbudzić zaufanie klientów i zapewnić im dostęp do wiedzy i cennych informacji, których mogą potencjalnie poszukiwać w internecie.
Dzięki odpowiednio stworzonym treściom, atrakcyjnym dla klienta i zoptymalizowanym dla algorytmów Google, nasza strona będzie rosnąć w rankingach, a przy okazji okaże się przydatnym źródłem wiedzy. Profesjonalne pozycjonowanie stron prowadzi do wzrostu zaufania, które może zostać w odpowiednim momencie spieniężone za pomocą kontraktów z klientami.
W branży produkcji i przemysłu podobnie zresztą jak w innych sektorach coraz większą uwagę przykłada się do opinii dotychczasowych klientów. Jeśli mówimy o dużych kontraktach, nikt nie będzie polegał jedynie na naszym opisie i tak zwanej „samochwałce”. Tutaj potrzeba rzetelnych i niezależnych opinii, które potwierdzą naszą jakość i przewagę nad konkurencją.
Jeśli dysponujemy bazą dobrych recenzji i referencji, warto już od samego początku umieścić je na stronie. To uwiarygadnia nasz wizerunek firmy zorientowanej na potrzeby klienta, a znane z widzenia logo firm korzystających z naszych usług w jeszcze większym stopniu zapewni przewagę i pozwoli na rozwinięcie potencjału sprzedażowego naszej firmy. Uwzględnienie tych elementów w strategii marketingowej dla branży produkcyjnej i przemysłowej zapewni oczekiwany rezultat szybciej, niż możemy się tego spodziewać.
Skontaktuj się z naszym specjalistą, który zaproponuje Ci skuteczne działania marketingowe dla Twojego sektora.
Najczęściej zadawanie pytania dotyczące marketingu w branży produkcyjnej i przemysłowej.
Przemysł i produkcja to sektory działalności, w których działania marketingowe kierowane są w głównej mierze do innych firm. Sprawia to, że musimy podejść nieco inaczej do koncepcji planowania reklamy, niż w przypadku tradycyjnego biznesu e-commerce kierowanego do odbiorcy indywidualnego.
Plan strategii marketingowej powinien uwzględnić nie tylko klienta docelowego, ale także jego potrzeby. Dlatego pod te kryteria należy zaplanować konkretne akcje – stronę internetową, treści, linki i resztę zabiegów SEO. Pozycjonowanie to istotny proces, który pozwoli, oprócz klientów z polecenia, zachęcić także przypadkowych odbiorców, którzy trafili do nas wprost z wyszukiwarki Google.
W przypadku współpracy B2B firmy, będące naszymi klientami poszukują przede wszystkim profesjonalizmu i doświadczenia. I choć social media powinny być prowadzone, to jednak specjalistyczne treści publikowane na stronie internetowej lub blogu firmowym będą miały większą wartość, która przełoży się na wzrost zaufania i więcej potencjalnych zamówień.
Prowadzenie firmy w branży produkcji i przemysłu to przede wszystkim współpraca z innymi przedsiębiorstwami. Dlatego istotne jest, by uwiarygadniając nasze dotychczasowe realizacje, uwzględnić na stronie opinie i recenzje rozpoznawalnych marek klientów, którzy są zadowoleni z naszych usług. To sprawdzony sposób na wzrost zleceń od nowych klientów.
Porozmawiaj z naszym specjalistą o marketingu dla Twojej firmy.
Dowiedz się, jak stworzyć stronę produktu w e-commerce, która przyciąga, angażuje i konwertuje! 7 sprawdzonych elementów.
Z jakich elementów powinna składać się strona główna, by przykuć uwagę klienta i zapewnić wzrost widoczności? Sprawdź!
Jaki udział w marketingu cyfrowym ma dzisiaj sztuczna inteligencja i jak wykorzystać ją na swoją korzyść? Poznaj szczegóły!