Kalendarz 20 kwietnia 2023

Mały budżet na marketing — na co warto postawić?

Nawet z małym budżetem możesz skutecznie budować swój wizerunek w internecie. Najważniejsze to wiedzieć, jak się do tego zabrać i być konsekwentnym w swoich działaniach. Jak powinien funkcjonować marketing w firmie, gdy liczy ona kilkunastu pracowników?

Reklama firmy w internecie: czy potrzebujesz dużego budżetu?

Marketing firmy to proces, który polega na kreowaniu i utrzymywaniu pozytywnego wizerunku Twojej firmy wśród obecnych i potencjalnych klientów.

Obejmuje wiele działań, takich jak analiza rynku, tworzenie strategii marketingowych, reklama, public relations i kontakt z klientem. 

Wszystkie te aspekty z powodzeniem możesz realizować, dysponując nawet niewielkim budżetem. Najważniejsze jest jednak to, aby zamiast działać szeroko, skupić się na kilku najważniejszych kwestiach. Należą do nich:

  • doskonale zaprojektowana strona internetowa
  • dobrze zdiagnozowana grupa docelowa
  • odpowiednie stosowanie dostępnych narzędzi do targetowania reklam.

Duży budżet co prawda pozostawia więcej swobody na eksperymentowanie i sprawdzanie różnorodnych rozwiązań, ale korzystając ze wsparcia profesjonalistów, możesz oprzeć się na ich doświadczeniu. I dzięki temu nie musisz ponosić kosztów sprawdzania różnych metod czy nauki. 

Przyjrzyjmy się poszczególnym kwestiom związanym z marketingiem małej firmy. 

Wizerunek w internecie: najważniejszy element marketingu

Korzystanie z internetu, aby znaleźć informacje o produktach i usługach, to standard. Dlatego tak ważne jest, aby twoja firma miała dobrze zaprojektowaną stronę internetową, wypełnioną odpowiednimi treściami.

Strona internetowa to wizytówka Twojej firmy. Zadbaj o to, aby była atrakcyjna i intuicyjna w użytkowaniu. Cały marketing firmy będzie opierał się na tym filarze. Dlatego nim zaczniesz umieszczać reklamy w internecie, upewnij się, że Twoja strona spełnia poniższe warunki. 

Estetyczny design

Niezależnie od tego, w jakiej branży działa Twoja firma, strona powinna być zgodna ze współczesnymi trendami wizualnymi. Odpowiednio dobrana kolorystyka i grafiki zgodne z brand bookiem marki to podstawa. 

Jeśli nie masz jeszcze brand booka, warto pomyśleć o jego przygotowaniu. Brand book to zbiór informacji na temat tego, w jaki sposób marka chce się pozycjonować: z jakimi wartościami się kojarzyć, jak komunikować się z klientem. 

Tego typu brand book sprawdza się nie tylko przy przygotowaniu strony internetowej, ale w tworzeniu każdego elementu komunikacji w internecie. 

Przemyślana nawigacja

Czy wiesz, że dobrze skonstruowane menu nawigacyjne potrafi zwiększyć zaangażowanie użytkowników nawet o kilkadziesiąt procent? Istnieje wiele sposobów na to, jak zaprojektować skuteczne menu. Podstawowe zasady to:

  • nie wyciągaj wszystkiego do menu. Umieść w nim kluczowe informacje. Jeśli Twoja strona ma wiele podkategorii, umieść je w menu rozwijanym
  • staraj się unikać generycznych nazw, takich jak Produkty, Usługi, Kontakt. Stosuj ciekawe opisy i CTA (call to action, wezwanie do akcji). Np. Nasze zegarki, Wycena Twojej strony, Umów konsultację.
  • upewnij się, że menu działa na każdej podstronie, a logotyp Twojej marki prowadzi do strony głównej.

Łatwy kontakt

Z dużym prawdopodobieństwem większość potencjalnych klientów odwiedzających Twoją stronę jest zainteresowana dwoma kwestiami: cennikiem i kontaktem. Nie utrudniaj znalezienia obu tych informacji. A mówiąc o informacjach…

Dostęp do informacji

Warto oprzeć marketing firmy na budowaniu wizerunku eksperta i specjalisty w swojej dziedzinie. Zrobisz to przez publikowanie contentu związanego z Twoją branżą. Spraw, aby był interesujący!

Wartość dodana

Oprócz tego, że potencjalni klienci wchodzą na Twoją stronę po informacje na temat firmy czy w celu poczytania o najnowszych trendach, chętnie również skorzystają z prezentu. 

Może być to newsletter agregujący informacje branżowe wysyłany raz w tygodniu czy miesiącu. Ebook do pobrania z inspiracjami. Regularnie organizowane webinary. Cokolwiek, co będzie miało merytoryczną wartość, a jednocześnie sprawi, że zaczniesz się kojarzyć klientom wyłącznie z dobrymi treściami. 

Responsywność

90% internautów korzysta z internetu zarówno na komputerze, jak i smartfonie. Dlatego potrzebujesz strony, która będzie doskonale współdziałała z tymi dwoma urządzeniami. Nie bagatelizuj tego, jak Twoja strona prezentuje się na mobile.

Reklamy w internecie: jak robić to dobrze?

Reklama firmy w internecie to najłatwiejszy i stosunkowo najtańszy sposób na dotarcie do dużej liczby potencjalnych klientów. Jednym z najpopularniejszych sposobów na reklamę firmy w internecie są reklamy Google Ads, które pojawiają się na górze wyników wyszukiwania Google.


Skuteczna reklama to pierwszy krok do sukcesu w internecie!

Nie wiesz, jakie działania marketingowe będą dla Ciebie najbardziej skuteczne? Skontaktuj się z nami i porozmawiaj z naszym specjalistą, który zaproponuje Ci nowe, innowacyjne sposoby dotarcia do Twoich klientów!

Inne skuteczne sposoby na reklamę firmy w internecie to reklamy w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter.

Co ważne, aby wyciągnąć jak najwięcej z tej formy reklamy, czyli pozyskać wartościowy ruch i wysokie konwersje, wcale nie potrzeba olbrzymich pieniędzy.

Najważniejsze jest to, aby wiedzieć, jak targetować reklamy i których medium używać, aby faktycznie być tam, gdzie Twoi potencjalni klienci. 

Zamiast starać się zaistnieć we wszystkich serwisach społecznościowych, wybierz 1-2 i skup się na tym, aby wycisnąć z nich jak najwięcej. Twój sposób komunikacji powinien być dostosowany do medium, język do odbiorcy, a przekaz być jasny i czytelny.

Rewelacyjnym sposobem na to, jak nie przepalać budżetu na reklamy, jest stosowanie remarketingu, czyli docieranie do tych osób, które już miały kontakt z Twoją marką. Wszystkie wymienione wyżej narzędzia umożliwiają takie działanie i śledzenie, które kanały konwertują najlepiej. 

Firma marketingowa: nie musisz robić wszystkiego sam

Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy na temat marketingu lub nie masz czasu, aby samemu się tym zajmować, warto skorzystać z pomocy firmy marketingowej.

Specjalizujemy się w tworzeniu strategii marketingowych i kampanii reklamowych dla małych i średnich firm, co pozwoli Ci zaoszczędzić czas i pieniądze.

Wspólnie z Tobą stworzymy komunikację Twojej marki od podstaw, a następnie pomożemy wykorzystać to w sposób praktyczny do efektywnej promocji firmy.

Skontaktuj się z nami jeszcze dzisiaj: podpowiemy, co możesz zrobić, żeby jak najlepiej wykorzystać Twój budżet na marketing, niezależnie od jego wielkości!

Pomożemy Ci budować wizerunek firmy w sieci!

Zajmiemy się działaniami marketingowymi Twojej firmy. Oferujemy profesjonalizm, doświadczenie i doskonałe efekty! Skontaktuj się z nami już dziś!

strony internetowe bielsko

Chcesz osiągnąć sukces w marketingu, ale nie dysponujesz dużym budżetem?

Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się, jak możemy pomóc Ci zwiększyć zasięg i sprzedaż przy minimalnym budżecie.


Zobacz również.

Kalendarz 14 maja 2024

Czym jest Mobile First Index i jak dostosować do niego swoją stronę internetową?

Co to jest Mobile First Index? Dlaczego jest tak istotny dla stron i sklepów internetowych? Wejdź i dowiedz się więcej!

Sprawdź to
Kalendarz 25 kwietnia 2024

Audyt strony internetowej – dlaczego jest ważny przed rozpoczęciem SEO?

Co to jest audyt strony internetowej? Kliknij tutaj i dowiedz się, dlaczego audyt strony jest ważny przed rozpoczęciem działań SEO! 7 powodów.

Sprawdź to
Kalendarz 17 kwietnia 2024

Najnowsze zmiany w algorytmie Google i ich wpływ na ranking Twojej strony

Jak działa algorytm Google? Kliknij tutaj i poznaj najnowsze zmiany w algorytmie Google na 2024 rok! Kompleksowe omówienie.

Sprawdź to