Nawet z małym budżetem możesz skutecznie budować swój wizerunek w internecie. Najważniejsze to wiedzieć, jak się do tego zabrać i być konsekwentnym w swoich działaniach. Jak powinien funkcjonować marketing w firmie, gdy liczy ona kilkunastu pracowników?
Marketing firmy to proces, który polega na kreowaniu i utrzymywaniu pozytywnego wizerunku Twojej firmy wśród obecnych i potencjalnych klientów.
Obejmuje wiele działań, takich jak analiza rynku, tworzenie strategii marketingowych, reklama, public relations i kontakt z klientem.
Wszystkie te aspekty z powodzeniem możesz realizować, dysponując nawet niewielkim budżetem. Najważniejsze jest jednak to, aby zamiast działać szeroko, skupić się na kilku najważniejszych kwestiach. Należą do nich:
Duży budżet co prawda pozostawia więcej swobody na eksperymentowanie i sprawdzanie różnorodnych rozwiązań, ale korzystając ze wsparcia profesjonalistów, możesz oprzeć się na ich doświadczeniu. I dzięki temu nie musisz ponosić kosztów sprawdzania różnych metod czy nauki.
Przyjrzyjmy się poszczególnym kwestiom związanym z marketingiem małej firmy.
Korzystanie z internetu, aby znaleźć informacje o produktach i usługach, to standard. Dlatego tak ważne jest, aby twoja firma miała dobrze zaprojektowaną stronę internetową, wypełnioną odpowiednimi treściami.
Strona internetowa to wizytówka Twojej firmy. Zadbaj o to, aby była atrakcyjna i intuicyjna w użytkowaniu. Cały marketing firmy będzie opierał się na tym filarze. Dlatego nim zaczniesz umieszczać reklamy w internecie, upewnij się, że Twoja strona spełnia poniższe warunki.
Niezależnie od tego, w jakiej branży działa Twoja firma, strona powinna być zgodna ze współczesnymi trendami wizualnymi. Odpowiednio dobrana kolorystyka i grafiki zgodne z brand bookiem marki to podstawa.
Jeśli nie masz jeszcze brand booka, warto pomyśleć o jego przygotowaniu. Brand book to zbiór informacji na temat tego, w jaki sposób marka chce się pozycjonować: z jakimi wartościami się kojarzyć, jak komunikować się z klientem.
Tego typu brand book sprawdza się nie tylko przy przygotowaniu strony internetowej, ale w tworzeniu każdego elementu komunikacji w internecie.
Czy wiesz, że dobrze skonstruowane menu nawigacyjne potrafi zwiększyć zaangażowanie użytkowników nawet o kilkadziesiąt procent? Istnieje wiele sposobów na to, jak zaprojektować skuteczne menu. Podstawowe zasady to:
Z dużym prawdopodobieństwem większość potencjalnych klientów odwiedzających Twoją stronę jest zainteresowana dwoma kwestiami: cennikiem i kontaktem. Nie utrudniaj znalezienia obu tych informacji. A mówiąc o informacjach…
Warto oprzeć marketing firmy na budowaniu wizerunku eksperta i specjalisty w swojej dziedzinie. Zrobisz to przez publikowanie contentu związanego z Twoją branżą. Spraw, aby był interesujący!
Oprócz tego, że potencjalni klienci wchodzą na Twoją stronę po informacje na temat firmy czy w celu poczytania o najnowszych trendach, chętnie również skorzystają z prezentu.
Może być to newsletter agregujący informacje branżowe wysyłany raz w tygodniu czy miesiącu. Ebook do pobrania z inspiracjami. Regularnie organizowane webinary. Cokolwiek, co będzie miało merytoryczną wartość, a jednocześnie sprawi, że zaczniesz się kojarzyć klientom wyłącznie z dobrymi treściami.
90% internautów korzysta z internetu zarówno na komputerze, jak i smartfonie. Dlatego potrzebujesz strony, która będzie doskonale współdziałała z tymi dwoma urządzeniami. Nie bagatelizuj tego, jak Twoja strona prezentuje się na mobile.
Reklama firmy w internecie to najłatwiejszy i stosunkowo najtańszy sposób na dotarcie do dużej liczby potencjalnych klientów. Jednym z najpopularniejszych sposobów na reklamę firmy w internecie są reklamy Google Ads, które pojawiają się na górze wyników wyszukiwania Google.
Nie wiesz, jakie działania marketingowe będą dla Ciebie najbardziej skuteczne? Skontaktuj się z nami i porozmawiaj z naszym specjalistą, który zaproponuje Ci nowe, innowacyjne sposoby dotarcia do Twoich klientów!
Inne skuteczne sposoby na reklamę firmy w internecie to reklamy w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter.
Co ważne, aby wyciągnąć jak najwięcej z tej formy reklamy, czyli pozyskać wartościowy ruch i wysokie konwersje, wcale nie potrzeba olbrzymich pieniędzy.
Najważniejsze jest to, aby wiedzieć, jak targetować reklamy i których medium używać, aby faktycznie być tam, gdzie Twoi potencjalni klienci.
Zamiast starać się zaistnieć we wszystkich serwisach społecznościowych, wybierz 1-2 i skup się na tym, aby wycisnąć z nich jak najwięcej. Twój sposób komunikacji powinien być dostosowany do medium, język do odbiorcy, a przekaz być jasny i czytelny.
Rewelacyjnym sposobem na to, jak nie przepalać budżetu na reklamy, jest stosowanie remarketingu, czyli docieranie do tych osób, które już miały kontakt z Twoją marką. Wszystkie wymienione wyżej narzędzia umożliwiają takie działanie i śledzenie, które kanały konwertują najlepiej.
Jeśli nie masz wystarczającej wiedzy na temat marketingu lub nie masz czasu, aby samemu się tym zajmować, warto skorzystać z pomocy firmy marketingowej.
Specjalizujemy się w tworzeniu strategii marketingowych i kampanii reklamowych dla małych i średnich firm, co pozwoli Ci zaoszczędzić czas i pieniądze.
Wspólnie z Tobą stworzymy komunikację Twojej marki od podstaw, a następnie pomożemy wykorzystać to w sposób praktyczny do efektywnej promocji firmy.
Skontaktuj się z nami jeszcze dzisiaj: podpowiemy, co możesz zrobić, żeby jak najlepiej wykorzystać Twój budżet na marketing, niezależnie od jego wielkości!
Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się, jak możemy pomóc Ci zwiększyć zasięg i sprzedaż przy minimalnym budżecie.
Dowiedz się, jak stworzyć stronę produktu w e-commerce, która przyciąga, angażuje i konwertuje! 7 sprawdzonych elementów.
Z jakich elementów powinna składać się strona główna, by przykuć uwagę klienta i zapewnić wzrost widoczności? Sprawdź!
Jaki udział w marketingu cyfrowym ma dzisiaj sztuczna inteligencja i jak wykorzystać ją na swoją korzyść? Poznaj szczegóły!