Aktywność w internecie to jeden z fundamentów dobrze rozwijającej się firmy, która ma ambicje do powiększania grona klientów, wzrostu rozpoznawalności oraz budowania zaufania wśród konsumentów. Nie wyłączamy z tego branży medycznej, która w podobny sposób dba o zasięgi. Jak zwiększyć widoczność firmy z branży medycznej online? Sprawdźmy.
Branża medyczna pod wieloma względami różni się od innych sektorów, które walczą o swoją uwagę w internecie. W końcu to sektor zaufania publicznego, z którego chcąc nie chcąc, korzysta każdy z nas w różnym wymiarze. Lekarze i inni specjaliści z branży medycznej przede wszystkim powinni charakteryzować się doświadczeniem i wiedzą i to właśnie ta wartość powinna być zawsze u nas na pierwszym miejscu wśród zmiennych, które bierzemy pod uwagę, szukając konkretnej usługi medycznej.
Z drugiej jednak strony, nawet lekarz, który w końcu swoją renomę i poniekąd widoczność buduje, wykonując swoją pracę możliwie jak najlepiej, również coraz częściej musi zadbać o odpowiedni marketing, szczególnie gdy rozwija prywatną praktykę. To samo tyczy się prywatnych klinik, wśród których na przestrzeni ostatnich lat zauważamy rosnącą konkurencję. Dlatego też, z punktu widzenia coraz częściej to właśnie marketing internetowy i odpowiednio wypracowana marka w internecie determinuje sukces w postaci rosnącej liczby klientów.
W jaki sposób rozpocząć pracę SEO ze stroną internetową zawierającą informacje o firmie z branży medycznej? Odpowiedź prosta, a zarazem uniwersalna – darmowy audyt strony. To właśnie od tego powinniśmy zacząć pracę nad wzrostem widoczności. Podczas audytu specjaliści nie tylko oceniają potencjał techniczny strony, ale zweryfikują także poziom konkurencji, jakość dotychczasowych treści i wszystkie inne elementy składające się na pozycjonowanie witryny.
Kolejny etap to ciężka praca związana nie tylko z tworzeniem treści zgodnych z prawem (branża medyczna jest w tym aspekcie obwarowana szeregiem ograniczeń), tworzeniem jakościowego portfolio linków wewnętrznych i zewnętrznych, ale także okazjonalnym skorzystaniem z Google Ads i aktywnością w social mediach. Pozycjonowanie stron Busko to także tworzenie i mądre wykorzystywanie słów kluczowych – zarówno tych popularnych, jak i bardziej precyzyjnych, zwanych frazami długiego ogona. To one często odpowiadają za wizytę przypadkowych użytkowników, którzy potencjalnie są zainteresowani naszymi usługami medycznymi.
Zdj 1. Strona internetowa w branży medycznej powinna w sposób przejrzysty informować o swoich usługach, a także upraszczać proces umawiania wizyt. Źródło: zdrowiekielce.com
W budowaniu odpowiedniej pozycji marki medycznej w internecie nie możemy zapomnieć o najważniejszym elemencie pozycjonowania, jakim jest oczywiście content. Treści to klucz do wysokiej pozycji w wyszukiwaniach Google, ale nieodpowiednie dopasowanie treści może równie dobrze wyrzucić nas poza TOP10.
A zatem, jakie treści przyciągną potencjalnych klientów? Przede wszystkim informacyjne i poradnikowe. To najlepszy sposób na zbudowanie zaufania wśród klientów i stworzenie wokół siebie aury profesjonalizmu i doświadczenia – cech tak istotnych dla firmy z branży medycznej. Firmy medyczne mają ograniczone pole działania względem tworzenia treści reklamowych. Ustawa o działalności leczniczej, w połączeniu z Kodeksem Etyki Lekarskiej surowo zabraniają tworzenia tekstów promocyjnych, które wywierają presję na skorzystanie z usług lub co gorsza, wprowadzą użytkownika w błąd. Dlatego też musimy skupić się na nieco dłuższym, ale nie mniej skutecznym procesie zwiększania widoczności poprzez dzielenie się wiedzą. Efekty wprawdzie nie będą widoczne od razu, jednak w dłuższym okresie zauważymy wzrost zainteresowania naszymi usługami nawet gdy ich bezpośrednio nie reklamujemy.
Już na samym początku podkreśliliśmy, że w branży medycznej istotne jest zaufanie budowane w gabinecie lekarskim. Jednak i to może posłużyć nam za dobrą bazę do wzrostu widoczności marki w internecie. Już teraz możemy wymienić przynajmniej kilka znanych miejsc, w których pacjenci dzielą się swoimi opiniami i recenzjami usług medycznych lub innych usług realizowanych w klinice, lub w prywatnej praktyce. Portal o nazwie ZnanyLekarz lub Google pełne są rzetelnych opinii.
Jak wykorzystać to na swoją korzyść? Oczywiście metodą skali. Jeśli wiemy, że nasze działania spotykają się z zadowoleniem pacjentów, koniecznie namawiajmy ich do wystawienia opinii na jednym z popularnych portali. Takie niezależne laurki zawsze będą sprawdzane przez kolejnych klientów i przy odrobinie szczęścia to właśnie tą drogą trafią do nas nowi pacjenci.
Dowiedz się, jak krok po kroku zbudować silną, widoczną markę online, która przyciągnie pacjentów i zbuduje zaufanie!
Bez względu na usługę lub towar, którego poszukujemy, praktycznie zawsze przed podjęciem decyzji szukamy informacji w internecie. Tyczy się to także branży medycznej, która może wykorzystać ten potencjał i zbudować widoczność swojej marki poprzez odpowiednie SEO na swojej stronie internetowej.
Firma starająca się zwiększyć widoczność, powinna skupić się na tych samych aspektach, co każda inna firma. A zatem optymalizacja techniczna strony internetowej, skuteczne frazy kluczowe, treści dopasowane do algorytmów i atrakcyjne dla użytkownika, a także link-building.
Zgodnie z Ustawą o działalności leczniczej i Kodeksem Etyki Lekarskiej firmy nie mogą tworzyć treści promocyjnych, w których wywierany jest nacisk na skorzystanie z usług danej marki. Równie surowo wzbronione jest tworzenie treści niemających pokrycia w rzetelnych źródłach. Warto, prowadząc stronę lub bloga firmy medycznej, bazować przede wszystkim na treściach poradnikowych i informacyjnych.
Branża medyczna od wielu lat bazuje właśnie na renomie i doświadczeniu poszczególnych podmiotów. Dlatego też, mając do dyspozycji szereg serwisów udostępniających opinie o lekarzach i klinikach, warto wykorzystać je do autopromocji, zachęcając zadowolonych pacjentów do podzielenia się własnymi odczuciami na temat zrealizowanej usługi.
Umów się na darmowy audyt strony!
Dowiedz się, jak stworzyć stronę produktu w e-commerce, która przyciąga, angażuje i konwertuje! 7 sprawdzonych elementów.
Z jakich elementów powinna składać się strona główna, by przykuć uwagę klienta i zapewnić wzrost widoczności? Sprawdź!
Jaki udział w marketingu cyfrowym ma dzisiaj sztuczna inteligencja i jak wykorzystać ją na swoją korzyść? Poznaj szczegóły!