Aktywność w internecie to jeden z fundamentów dobrze rozwijającej się firmy, która ma ambicje do powiększania grona klientów, wzrostu rozpoznawalności oraz budowania zaufania wśród konsumentów. Nie wyłączamy z tego branży medycznej, która w podobny sposób dba o zasięgi. Jak zwiększyć widoczność firmy z branży medycznej online? Sprawdźmy.
Branża medyczna pod wieloma względami różni się od innych sektorów, które walczą o swoją uwagę w internecie. W końcu to sektor zaufania publicznego, z którego chcąc nie chcąc, korzysta każdy z nas w różnym wymiarze. Lekarze i inni specjaliści z branży medycznej przede wszystkim powinni charakteryzować się doświadczeniem i wiedzą i to właśnie ta wartość powinna być zawsze u nas na pierwszym miejscu wśród zmiennych, które bierzemy pod uwagę, szukając konkretnej usługi medycznej.
Z drugiej jednak strony, nawet lekarz, który w końcu swoją renomę i poniekąd widoczność buduje, wykonując swoją pracę możliwie jak najlepiej, również coraz częściej musi zadbać o odpowiedni marketing, szczególnie gdy rozwija prywatną praktykę. To samo tyczy się prywatnych klinik, wśród których na przestrzeni ostatnich lat zauważamy rosnącą konkurencję. Dlatego też, z punktu widzenia coraz częściej to właśnie marketing internetowy i odpowiednio wypracowana marka w internecie determinuje sukces w postaci rosnącej liczby klientów.
W jaki sposób rozpocząć pracę SEO ze stroną internetową zawierającą informacje o firmie z branży medycznej? Odpowiedź prosta, a zarazem uniwersalna – darmowy audyt strony. To właśnie od tego powinniśmy zacząć pracę nad wzrostem widoczności. Podczas audytu specjaliści nie tylko oceniają potencjał techniczny strony, ale zweryfikują także poziom konkurencji, jakość dotychczasowych treści i wszystkie inne elementy składające się na pozycjonowanie witryny.
Kolejny etap to ciężka praca związana nie tylko z tworzeniem treści zgodnych z prawem (branża medyczna jest w tym aspekcie obwarowana szeregiem ograniczeń), tworzeniem jakościowego portfolio linków wewnętrznych i zewnętrznych, ale także okazjonalnym skorzystaniem z Google Ads i aktywnością w social mediach. Pozycjonowanie stron Busko to także tworzenie i mądre wykorzystywanie słów kluczowych – zarówno tych popularnych, jak i bardziej precyzyjnych, zwanych frazami długiego ogona. To one często odpowiadają za wizytę przypadkowych użytkowników, którzy potencjalnie są zainteresowani naszymi usługami medycznymi.
Zdj 1. Strona internetowa w branży medycznej powinna w sposób przejrzysty informować o swoich usługach, a także upraszczać proces umawiania wizyt. Źródło: zdrowiekielce.com
W budowaniu odpowiedniej pozycji marki medycznej w internecie nie możemy zapomnieć o najważniejszym elemencie pozycjonowania, jakim jest oczywiście content. Treści to klucz do wysokiej pozycji w wyszukiwaniach Google, ale nieodpowiednie dopasowanie treści może równie dobrze wyrzucić nas poza TOP10.
A zatem, jakie treści przyciągną potencjalnych klientów? Przede wszystkim informacyjne i poradnikowe. To najlepszy sposób na zbudowanie zaufania wśród klientów i stworzenie wokół siebie aury profesjonalizmu i doświadczenia – cech tak istotnych dla firmy z branży medycznej. Firmy medyczne mają ograniczone pole działania względem tworzenia treści reklamowych. Ustawa o działalności leczniczej, w połączeniu z Kodeksem Etyki Lekarskiej surowo zabraniają tworzenia tekstów promocyjnych, które wywierają presję na skorzystanie z usług lub co gorsza, wprowadzą użytkownika w błąd. Dlatego też musimy skupić się na nieco dłuższym, ale nie mniej skutecznym procesie zwiększania widoczności poprzez dzielenie się wiedzą. Efekty wprawdzie nie będą widoczne od razu, jednak w dłuższym okresie zauważymy wzrost zainteresowania naszymi usługami nawet gdy ich bezpośrednio nie reklamujemy.
Już na samym początku podkreśliliśmy, że w branży medycznej istotne jest zaufanie budowane w gabinecie lekarskim. Jednak i to może posłużyć nam za dobrą bazę do wzrostu widoczności marki w internecie. Już teraz możemy wymienić przynajmniej kilka znanych miejsc, w których pacjenci dzielą się swoimi opiniami i recenzjami usług medycznych lub innych usług realizowanych w klinice, lub w prywatnej praktyce. Portal o nazwie ZnanyLekarz lub Google pełne są rzetelnych opinii.
Jak wykorzystać to na swoją korzyść? Oczywiście metodą skali. Jeśli wiemy, że nasze działania spotykają się z zadowoleniem pacjentów, koniecznie namawiajmy ich do wystawienia opinii na jednym z popularnych portali. Takie niezależne laurki zawsze będą sprawdzane przez kolejnych klientów i przy odrobinie szczęścia to właśnie tą drogą trafią do nas nowi pacjenci.
Dowiedz się, jak krok po kroku zbudować silną, widoczną markę online, która przyciągnie pacjentów i zbuduje zaufanie!
Bez względu na usługę lub towar, którego poszukujemy, praktycznie zawsze przed podjęciem decyzji szukamy informacji w internecie. Tyczy się to także branży medycznej, która może wykorzystać ten potencjał i zbudować widoczność swojej marki poprzez odpowiednie SEO na swojej stronie internetowej.
Firma starająca się zwiększyć widoczność, powinna skupić się na tych samych aspektach, co każda inna firma. A zatem optymalizacja techniczna strony internetowej, skuteczne frazy kluczowe, treści dopasowane do algorytmów i atrakcyjne dla użytkownika, a także link-building.
Zgodnie z Ustawą o działalności leczniczej i Kodeksem Etyki Lekarskiej firmy nie mogą tworzyć treści promocyjnych, w których wywierany jest nacisk na skorzystanie z usług danej marki. Równie surowo wzbronione jest tworzenie treści niemających pokrycia w rzetelnych źródłach. Warto, prowadząc stronę lub bloga firmy medycznej, bazować przede wszystkim na treściach poradnikowych i informacyjnych.
Branża medyczna od wielu lat bazuje właśnie na renomie i doświadczeniu poszczególnych podmiotów. Dlatego też, mając do dyspozycji szereg serwisów udostępniających opinie o lekarzach i klinikach, warto wykorzystać je do autopromocji, zachęcając zadowolonych pacjentów do podzielenia się własnymi odczuciami na temat zrealizowanej usługi.
Umów się na darmowy audyt strony!
Dowiedz się, czym jest audyt SEO, dlaczego jest ważny i jak często warto go wykonywać, by zwiększyć widoczność sklepu lub strony.
Rozwijasz sklep internetowy? Poznaj zasady skutecznej strategii marketingowej. Konkretne dane, teoria i praktyka! Sprawdź już dziś.
System rezerwacji online to rozwiązanie, które przynosi korzyści firmie i klientom. Sprawdź, jak branża hotelarska zyskuje na jego wdrożeniu.