Kliniki medyczne i różnego typu placówki z branży medycznej mają szczególnie wysoki potencjał do zwiększenia swojej widoczności i popularności w sieci, koncentrując się szczególnie na SEO lokalnym. Sprawdźmy, jak zoptymalizować stronę kliniki medycznej, by odniosła ona sukces w internecie i przyciągała nowych klientów.
Branża medyczna to sektor, który wcześniej nieco lekceważony w kontekście marketingu internetowego, dzisiaj coraz śmielej wchodzi na salony, zapewniając prekursorom dużą widoczność i zdecydowany wzrost sprzedaży usług medycznych. Z jednej strony kliniki medyczne mogą zapewnić sobie za pomocą strony internetowej spory wzrost zainteresowania, z drugiej jednak cały sektor jest mocno regulowany Kodeksem Etyki Lekarskiej, który ogranicza swobodę w tworzeniu treści i reklamowaniu danych rozwiązań.
Co zatem ma największy wpływ na SEO branży medycznej? Przede wszystkim pozycjonowanie i optymalizacja stron skoncentrowana w dużej mierze na SEO lokalnym, specjalistyczne treści poradnikowe prezentowane na samej stronie, blogu firmowym, ale także w social mediach, a także wielokanałowe podejście do komunikacji z odbiorcami. Niemniej jednak w obliczu ograniczonych możliwość reklamowania usług medycznych w formie stacjonarnej, SEO wydaje się idealnym rozwiązaniem dla klinik medycznych.
Branża medyczna wymaga specjalnego zaopiekowania kwestii optymalizacji treści, jednak jest o tyle specyficzna, że nie można w nich bezpośrednio promować produktów lub usług medycznych. Jest to związane z regulacjami, które zakazują reklamowania tego typu usług. Jak więc tworzyć treści dla kliniki medycznej?
Oczywiście nie powinniśmy zarzucić działań SEO. Jak wcześniej wspomniano, w obliczu ograniczonych możliwości reklamowania usług w sposób tradycyjny, treści tworzone na blogu firmowym lub social mediach mogą być jednym z najistotniejszych elementów odpowiadających za zwiększenie widoczności i budowanie zaufania.
To właśnie budowanie renomy kliniki, tworzenie profesjonalnych treści i stosowanie metody lejka sprzedażowego (dzielenie się wiedzą i ciekawostkami poradnikowymi) powinno być najważniejszą funkcją treści kliniki. Internet to dzisiaj pierwsze miejsce, w którym szukamy objawów i sposobów leczenia różnych schorzeń. Klinika medyczna może dostarczać nam takich informacji, odpowiednio zoptymalizowanych, które stworzą odpowiedni fundament do zdobycia zaufania, a w przyszłości być może także zyskania nowego klienta kliniki.
Zdj 1. Tworzenie treści z wartościowymi informacjami dla pacjentów wzmacnia autorytet placówki. Źródło: contact-med.pl
Lokalne SEO to absolutna podstawa dla każdej firmy, która działa na rynku medycznym. Kliniki to sektor dość konkurencyjny, który w dużej mierze działa lokalnie, w danym regionie i to właśnie na potencjalnych klientach zamieszkujących ten region powinniśmy koncentrować swoją uwagę.
Warto więc zainwestować w pełni wypozycjonowaną wizytówkę Google, dużą bazę rzetelnych opinii dotychczasowych klientów i stosować w treściach fazy kluczowe zawierające nazwę miasta, powiatu lub dzielnicy. To pozwoli na zwiększenie widoczności lokalnej i zapewni większe zainteresowanie wśród odbiorców z okolic, którzy szukają usług medycznych w internecie. Darmowy audyt strony pozwoli na upewnienie się, że nasze lokalne SEO spełni standardy i pozwoli na zwiększenie popularności naszej witryny.
Tworzenie treści i zoptymalizowanie strony pod SEO to spore wyzwanie, biorąc pod uwagę wymogi prawne zakazujące promowania produktów i usług medycznych w sposób bezpośredni. Warto więc zwrócić uwagę na podstawowe zasady, które pozwolą uniknąć błędów związanych z prowadzeniem strony kliniki medycznej.
O czym mowa? Opisując jakąkolwiek usługę lub produkt, zabronione jest wykorzystywania zwrotów wartościujących typu „najlepszy”. Na takiej samej zasadzie zabronione jest także zapewniać pozytywnych efektów leczenia lub stosowania leku. To podstawowe błędy, które popełniane, mogą narazić firmę na poważne problemy natury prawnej. Agencja marketingowa Bielsko-Biała wesprze nas w stworzeniu i wypozycjonowaniu strony kliniki w zgodzie z regulacjami prawnymi, dzięki czemu nasz biznes może zyskać dodatkowy potencjał sprzedażowy – zarówno wśród okolicznych klientów, jak i w szerszym otoczeniu.
Skontaktuj się z naszym przedstawicielem, który zaproponuje ofertę dostosowaną do branży!
Najczęściej zadawanie pytania dotyczące optymalizacji strony internetowej kliniki medycznej pod kątem SEO.
Chcąc zwiększyć potencjał sprzedażowy kliniki medycznej, w pierwszej kolejności powinniśmy skupić się na działaniach związanych z marketingiem internetowym. To właśnie w sieci potencjalni klienci szukają informacji, porad i wiedzy związanej z medycyną. Co będzie najistotniejsze? Treści poradnikowe, działania w social mediach i atrakcyjna wizualnie strona internetowa.
Zgodnie z funkcjonującym prawem, reklamowanie produktów medycznych i usług związanych z medycyną jest zabronione. Dlatego też podczas tworzenia contentu dla kliniki medycznej wystrzegajmy się reklamy bezpośredniej, używania wartościujących określeń lub gwarantowania efektów leczenia. Zamiast tego warto inwestować w poradniki zdrowotne, które zwiększą zaufanie do naszej marki i zapewnią stały napływ nowych odbiorców.
W działaniach marketingowych warto zwrócić przede wszystkim uwagę na odbiorców lokalnych, którzy w długim okresie mogą stać się naszymi stałymi klientami. Jak zadbać o lokalne SEO? Przede wszystkim wizytówka Google zawierająca wiele pozytywnych opinii na nasz temat oraz używanie słów kluczowych lokalnych.
Porozmawiajmy o tym, jak skutecznie przyciągnąć nowych pacjentów dzięki odpowiednio dobranym działaniom marketingowym!
Sprawdź 5 skutecznych sposobów na optymalizację treści pod wyszukiwanie głosowe. Proste zasady, które pomogą Ci zwiększyć ruch na stronie.
Jak zoptymalizować stronę kliniki medycznej, by odniosła ona sukces w internecie i przyciągała nowych klientów? Sprawdź!
Dowiedz się, jak działa remarketing w Google Ads i jak wykorzystać go do skutecznego promowania biznesu beauty.