Landing page to strona, która bardzo często stanowi pierwszy kontakt klienta z naszą marką. To właśnie na tę stronę trafi klient po wejściu w link reklamowy, dlatego tak ważne jest, by podczas projektowania witryny szczególną uwagę zwrócić na odpowiednie zoptymalizowanie naszej wizytówki. Dlaczego landing page jest istotny dla naszej konwersji i jak sprawić, by strona ta zachwycała swoim wyglądem i funkcjonalnością?
Wiele osób, będących na początku swojej przygody z tworzeniem stron internetowych nie do końca rozumie różnicę pomiędzy stroną główną a landing page, a są to przestrzenie, które mają zupełnie inne zastosowanie. Strona główna to baza wszystkiego, co marka chce przekazać w sieci, włączając artykuły, linki do social mediów, pełną ofertę i szereg dodatkowych podstron. Landing page z kolei to z kolei strona, która zwrócić uwagę klienta na jednym konkretnym zagadnieniu – ofercie jednego produktu, usługi lub promocji firmy.
Nadrzędnym celem jest wzrost sprzedaży i zwiększenie liczby odwiedzających klientów, którzy pierwszy raz spotykając się z naszą marką, być może zdecydują się na zrealizowanie zakupu. Reklamowa funkcja landing page sprawia, że wszystko w niej musi wyglądać idealnie – od graficznej prezentacji, przez przemyślane treści, optymalną nawigację, aż po bezbłędny obszar techniczny witryny. Jeśli wszystko w landing page będzie na swoim miejscu, znacznie łatwiej będzie zainteresować klienta ofertą i finalnie sprzedać produkt.
Pozycjonowanie stron Busko to usługa, która nie ma na celu jedynie sprawienia, by strona jak najszybciej trafiła na szczyt rankingu wyszukiwań, ale by również utrzymała się tam możliwie jak najdłużej. W tym pomoże nam landing page. Na co jednak zwrócić uwagę przy jego projektowaniu?
Zacznijmy od layoutu, czyli elementu, który zwraca uwagę jako pierwszy. Dzisiaj najważniejszy jest minimalizm. Nikt nie lubi być atakowany dziesiątkami pop-upów, całą paletą barw i krzykliwymi czcionkami. Landing page powinien być zaprojektowany z użyciem ciekawych, przyciągających wzrok grafik, stonowanych kolorów a całość powinna się ze sobą spójnie komponować. Przed wdrożeniem layoutu polecamy przetestować różne warianty prezentacji graficznej, by mieć pewność, że wybraliśmy najlepszą z możliwych alternatyw.
Zdj 1. Przykład strony landing page. Źródło: netflix.com
Co zwróci uwagę klienta zaraz po szacie graficznej? Oczywiście treści – te większe, stanowiące wstęp lub tytuł naszej oferty. Dlatego też warto dokładnie przeanalizować efektywność nagłówków i podtytułów, by jednocześnie były one zoptymalizowane pod SEO, ale jednocześnie logiczne i atrakcyjne dla samego klienta.
Usługi projektowania stron internetowych zawierają w sobie także wsparcie w zakresie tworzenia takich nagłówków, które przyciągną uwagę klienta, przekażą dokładnie tyle informacji, ile chcemy przekazać i dodatkowo będą dopasowane do docelowego segmentu odbiorcy. Uwzględnienie tych czynników sprawia, że klient nie poprzestanie lektury na nagłówkach i zechce nieco zgłębić wiedzę na temat naszej oferty.
Kolejny element efektywnego strony docelowej? Oczywiście same treści, które powinny wyglądać nieco inaczej niż to, do czego przyzwyczailiśmy się podczas tworzenia opisów produktów i innych tego typu tekstów. Pisząc o naszej ofercie na landing page, powinniśmy się skupić na zaangażowaniu klienta. Za nic nie możemy pozwolić, by odbiorca znudzony naszym wywodem zamknął stronę w połowie akapitu.
By zredukować takie ryzyko, postawmy na sprawdzone sposoby tworzenia treści, jak storytelling czy case studies, które nie tylko zachwalają produkt lub usługę, ale pokazują na żywym organizmie, jak dane rozwiązanie poprawi nasze życie. To właśnie takie treści sprzedają i je powinniśmy wykorzystać na naszym landing page.
Gdy projekt strony jest gotowy, a my mamy już przygotowany layout i treści, czas na optymalizację pod kątem SEO. Reklamowanie firmy w internecie to w dużej mierze właśnie reklamowanie landing page, dlatego musimy mieć pewność, że uzyskamy optymalny wskaźnik widoczności, zapewniający stały przypływ nowych odbiorów. Jak o to zadbać?
Przede wszystkim słowa kluczowe i odpowiednie ich umiejscowienie w tekście oraz nagłówkach. Jak wcześniej wspomniano, frazy powinny być umieszczone naturalnie – w końcu landing page ma zachęcić klientów atrakcyjnym contentem, jednak wciąż musimy zważać na algorytmy Google. Landing page to nasza wizytówka, dlatego powinniśmy również zadbać o dodatnie istotnych danych strukturalnych, zwierających adres, kontakt, ale także oceny klientów lub wycinek ich pozytywnych recenzji. Wprawdzie dane te nie są na ten moment rankingowane, jednak znacząco wpływają na ruch oraz wskaźnik konwersji. Trzymając się tych kilku wskazówek, zapewnimy sobie efektywny zwrot z inwestycji, jakim jest atrakcyjny i efektywny landing page.
Skontaktuj się z naszym specjalistą, który przedstawi Ci ofertę na miarę Twoich potrzeb!
Najczęściej zadawanie pytania dotyczące landing page.
Landing page to pojedyncza strona, która skupia w sobie najważniejsze, atrakcyjne dla klienta informacje o konkretnym produkcie lub usłudze. Landing page to witryna, która stanowi docelową stronę w momencie kliknięcia przez klienta w link reklamowy.
Landing page to w zdecydowanej większości pierwsza strona, na którą natrafi nasz klient. Jest to wizytówka, od której zależy, czy odbiorca zdecyduje się pozostać tu chwilę dłużej i rozważyć zakup naszego produktu lub usługi.
Na co zwrócić uwagę przy projektowaniu landing page? Przede wszystkim na minimalistyczną szatę graficzną, intuicyjną nawigację, chwytliwe nagłówki i atrakcyjne treści, które zapoznają klienta z rozwiązaniem, ale przede wszystkim zachęcą go do zakupu.
Dowiedz się, dlaczego warto postawić na landing page!
Dowiedz się, jak stworzyć stronę produktu w e-commerce, która przyciąga, angażuje i konwertuje! 7 sprawdzonych elementów.
Z jakich elementów powinna składać się strona główna, by przykuć uwagę klienta i zapewnić wzrost widoczności? Sprawdź!
Jaki udział w marketingu cyfrowym ma dzisiaj sztuczna inteligencja i jak wykorzystać ją na swoją korzyść? Poznaj szczegóły!