Jak skutecznie wykorzystać wirtualne spacery w promocji firmy?

Co jeszcze przedsiębiorca może zrobić, by przyciągnąć nowych klientów do siebie? Strona internetowa, Google Ads, aktywność w social mediach, gadżety reklamowe – czy jest coś, co dalej stanowi w branży e-commerce niszę wartą zainwestowania? Poznajcie wirtualne spacery, które odpowiednio wykorzystane, dadzą prawdziwego kopa naszym działaniom reklamowym.

Dlaczego warto wykorzystać wirtualny spacer do promocji firmy

Wirtualne spacery, znane już od jakiegoś czasu, dotychczas były wykorzystywane raczej w celach użytkowych. Nadrzędnym celem technologii jest wizualizacja przestrzeni konkretnego obiektu – sklepu, galerii, muzeum, biura, czy lokalu usługowego, dzięki czemu odbiorca, bez wychodzenia z domu będzie mógł „przespacerować” się po tych miejscach z poziomu swojej kanapy

Wirtualny spacer wykonywany jest na bazie panoramicznych zdjęć, skanów laserowych lub modeli 3D, które nałożone na siebie, zapewniają bardzo realistyczne oddanie faktycznej przestrzeni. Jak wcześniej wspomniano, spacer 3D był wykorzystywany w pewnym ograniczonym stopniu przez branżę nieruchomości, jednak dzisiaj praktycznie każdy przedsiębiorca niskim kosztem może zainwestować w niezwykle kreatywną i nowoczesną reklamę, która przede wszystkim wpłynie na zbudowanie silnych i transparentnych relacji z klientami, którzy wciąż zastanawiają się nad wyborem. Relacja kosztów do potencjalnych zysków jest w przypadku tej formy reklamy na bardzo korzystnym poziomie, więc warto zainteresować się spacerem 3D, póki nie jest on powszechnie wykorzystywanym narzędziem. 

Jak wirtualne spacery wpływają na decyzje zakupowe klientów?

Tradycyjny marketing internetowy, choćby nie wiadomo jak skuteczny, nigdy nie zapewni takiego poziomu interaktywności, jaki zapewnia wirtualny spacer. A właśnie aktywnego udziału najbardziej łakną klienci, którzy z każdej strony bombardowani są tradycyjnymi reklamami i innymi, dobrze znanymi formami promocji. Każdy klient, który chce skorzystać z jakiejś usługi po raz pierwszy, ma opory przed wejściem do nowej przestrzeni. Wielu z nich zapewne rezygnuje nie ze względu na fakt, że coś nie podoba im się w naszej ofercie, a właśnie z powodu braku zapoznania się z danym miejscem. To uczucie niepewności z pewnością zna każdy z nas.

A co w przypadku, jeśli klient w domowych warunkach będzie mógł zobaczyć przestrzeń lub produkt w bardzo realistyczny sposób? Wiele funkcji zapewnianych przez technologię wirtualnych spacerów – oddalanie, przybliżanie, zmienianie kierunku – to wszystko pozwala na zbudowanie zaufania i wprowadzania pozytywnych doświadczeń już na etapie wstępnej interakcji z klientem. 

wirtualny spacer google

Zdj 1. Wirtualny spacer to idealna okazja do zaprezentowania wizualnie swojej oferty potencjalnym klientom. Źródło: własne

Najlepsze branże do wykorzystania wirtualnych spacerów

W jakich sytuacjach wykorzystanie wirtualnego spaceru będzie uzasadnione? Technologia ta dopiero się rozwija i zyskuje popularność, ale już dzisiaj widzimy, że jej zastosowanie jest bardzo szerokie. Przede wszystkim lokale usługowe i gastronomiczne. To właśnie wirtualny spacer po restauracji, hotelu lub klubie pozwoli nam z poziomu Google Mapy nie tylko poznać oceny danego miejsca, ale także przejść się po nim i upewnić w przekonaniu, że wnętrze jest dopasowane do naszych potrzeb.

Wirtualny spacer to także doskonały sposób na zachęcenie klientów do skorzystania z usług sportowych danego obiektu. Spacer 3D po siłowni, akademii piłkarskiej, klubie Fitness czy basenie sprawi, że potencjalni klienci będą wiedzieli, czego oczekiwać, a zatem nie spotka ich na miejscu rozczarowanie – jeden z powodów szybkiej utraty nowych klientów.

To tylko kilka przykładów. Wirtualne spacery pomogą także w wypromowaniu większych sklepów (sklepów AGD czy meblowych), a także pozwolą na zaprezentowanie danej firmy z nieco innej strony, od kuchni, w czym pomoże wirtualny spacer po biurze.

Wirtualny spacer a SEO – jak poprawić widoczność w Google?

Wirtualny spacer w bardzo skuteczny sposób wpływa na poprawę widoczności w Google. A zatem jest to inwestycja, która nie jest niezależną formą reklamy, odseparowane od innych aktywności promocyjnych, a stanowi jeden z integralnych elementów wpływających na zwiększenie widoczności firmy. Zgodnie z danymi Google, firmy inwestujące w spacer 3D mają do 50% więcej wejść nowych klientów.

Nie bez znaczenia jest także współczynnik konwersji, który zdecydowanie wzrasta w asyście wirtualnego spaceru. W końcu jest to narzędzie zapewniające pełną interakcję, dzięki któremu klient przekonuje się do złożenia rezerwacji lub realizacji zakupów. A zatem nie tylko budowanie zaufania. Wirtualny spacer Google to narzędzie, które w kompleksowy sposób poprawi nasze efekty działań marketingowych w wielu obszarach. 

Potrzebujesz wirtualnego spaceru dla promocji swojej firmy?

Skontaktuj się z nami, aby poznać szczegóły naszej oferty!

Jak skutecznie wykorzystać wirtualne spacery w promocji firmy? – FAQ

Najczęściej zadawane pytania odnośnie skuteczności wirtualnego spaceru w promocji firmy.

1. Czym jest wirtualny spacer?

Wirtualny spacer to technologia, w ramach której firma może stworzyć pełną, trójwymiarową wizualizację wnętrz swojej restauracji, biura lub lokalu i udostępnić ją w wizytówce Google, dzięki czemu klienci mogą bez wychodzenia z domu przespacerować się po naszych wnętrzach.

2. Po co inwestować w wirtualny spacer?

Wirtualny spacer to sposób na to, by przekonać niezdecydowanych klientów do skorzystania z naszej oferty. Jedną z największych barier przed pozyskiwaniem nowych klientów jest brak zaufania do nowej marki. Możemy ten brak zaufania całkowicie zminimalizować, inwestując w wirtualny spacer, który odsłoni przed klientem wszystkie tajemnice.

3. Czy wirtualny spacer wspiera działania SEO?

Spacer 3D to nie tylko poprawa zaufania, ale także znaczący wpływ na pozycjonowanie strony. Dzięki wdrożeniu tej technologii poprawi się nie tylko widoczność strony, ale także współczynnik konwersji.

4. Gdzie wykorzystać wirtualny spacer?

Wirtualny spacer może być dzisiaj wykorzystany praktycznie w każdej firmie, która ma ambicje do usprawnienia swoich aktywności promocyjnych. Biura nieruchomości, restauracje, hotele, obiekty sportowe i sklepy z dowolnym asortymentem – wszędzie tam spacer 3D znajdzie swoje zastosowanie.


Wirtualny spacer dla Twojej firmy?

Zadzwoń i dowiedz się więcej na ten temat!


Zobacz również.

Optymalizacja treści na stronie internetowej pod kątem wyszukiwania głosowego – 5 porad

Sprawdź 5 skutecznych sposobów na optymalizację treści pod wyszukiwanie głosowe. Proste zasady, które pomogą Ci zwiększyć ruch na stronie.

Sprawdź to

Jak zoptymalizować stronę internetową kliniki medycznej pod kątem SEO? Poradnik

Jak zoptymalizować stronę kliniki medycznej, by odniosła ona sukces w internecie i przyciągała nowych klientów? Sprawdź!

Sprawdź to

Remarketing w Google Ads w branży beauty – co warto wiedzieć?

Dowiedz się, jak działa remarketing w Google Ads i jak wykorzystać go do skutecznego promowania biznesu beauty.

Sprawdź to