Poprawa konwersji w obrębie Twojej strony usługowej jest możliwa na różne sposoby. Napisaliśmy ten artykuł, aby omówić kluczowe techniki optymalizacyjne, sprawiające stronę bardziej użyteczną. Należy jednak dodatkowo pamiętać, że sprzedaż ukierunkowuje się na podstawie wybranego źródła ruchu (np. pozycjonowania, Google Ads lub social media marketingu). Jak już zdecydujesz, skąd będziesz zdobywał potencjalnych klientów, przeczytaj dzisiejszy wpis i wyskaluj swój biznes bardziej, niż kiedykolwiek wcześniej! Miłej lektury
Czym jest konwersja i jakie są jej cele?
Poprawa konwersji na stronie usługowej – 7 sposobów
1. Wyraziste i atrakcyjne CTA (Call to Action)
2. Socjalne dowody
3. Zwięzła i jasna oferta
4. Optymalizacja formularzy kontaktowych
5. Personalizacja treści
6. Poprawa szybkości ładowania strony
7. Testowanie i analiza danych
Konwersja jest procesem przekształcania jednej formy w inną formę. W kontekście biznesu i marketingu, konwersja odnosi się do zamiany użytkowników na konkretne działania, przykładowo:
Cele konwersji mogą się różnić w zależności od konkretnych celów biznesowych, m.in.:
Celem konwersji jest przede wszystkim zwiększenie efektywności strony internetowej i osiągnięcie zamierzonych celów biznesowych poprzez konkretną akcję odwiedzających. Za sprawą optymalizacji procesu konwersji, firmy mogą zwiększyć swoją bazę klientów, poprawić wskaźniki sprzedaży oraz zmaksymalizować zaangażowanie użytkowników w serwisie.
Siedem sposobów na poprawę konwersji w obrębie Twojej strony usługowej:
Zdj 1. Dobry przykład wezwania do działania (call to action) umożliwiającego poprawę konwersji na stronie usługowej. Źródło: uber.com
Upewnij się, że na stronie głównej i innych istotnych miejscach znajdują się wyraźne i przekonujące przyciski CTA. Dobrze sformułowane i wyróżniające się przyciski zachęcają odwiedzających do podjęcia konkretnej akcji. Spośród najpopularniejszych przykładów CTA możemy wymienić m.in.: „Kup teraz”, „Zapisz się”, „Skontaktuj się z nami”.
Zdj 2. Socjalny dowód (tzw. social proof) utwierdzający użytkowników w przekonaniu, że oferta na którą trafili jest dobrym rozwiązaniem. Źródło: canesta.com
Wykorzystaj pozytywne opinie klientów, certyfikaty, referencje lub przypadki sukcesu, aby zbudować zaufanie i udowodnić wartość Twoich usług. Umieść je w widocznym miejscu na stronie, np. jako recenzje klientów, certyfikaty lub wykresy przedstawiające osiągnięcia.
Przedstaw swoją ofertę w sposób prosty i łatwy do zrozumienia. Wyjaśnij, jakie korzyści mogą uzyskać klienci, jakie problemy rozwiązujesz i dlaczego warto skorzystać z Twoich usług. Unikaj nadmiernego skomplikowania i używaj prostego języka.
Zdj 3. Krótki i prosty formularz kontaktowy. Źródło: thriveagency.com/los-angeles-digital-marketing-agency/
Jeśli używasz formularzy kontaktowych, upewnij się, że są one krótkie, proste do wypełnienia i nie wymagają zbyt wielu informacji. Im mniej pól, tym większa szansa na to, że odwiedzający wyślą formularz.
Dopasuj treści na stronie do konkretnych grup docelowych. Dostosuj przekaz i ofertę do potrzeb i preferencji odwiedzających. Możesz wykorzystać dane demograficzne, zachowania na stronie lub historię zakupów, aby dostarczyć spersonalizowane treści i zwiększyć zaangażowanie.
Wolno działające strony internetowe mogą odstraszać odwiedzających. Skróć czas ładowania swojej strony poprzez optymalizację obrazów, minimalizację kodu i wybór szybkiego hostingu. Szybki serwis sprawia, że użytkownicy są bardziej skłonni pozostać na stronie i przekształcić się w stałych oraz zdecydowanych klientów.
Przeprowadzaj testy A/B, aby sprawdzić, jakie elementy i zmiany mają największy wpływ na konwersje. Możesz testować różne warianty treści, układu, kolorów przycisków itp. Analizuj dane i mierz wyniki, aby dowiedzieć się, które elementy są najskuteczniejsze i podejmuj na ich podstawie dalsze działania optymalizacyjne.
Pamiętaj, że każda strona internetowa jest inna, więc eksperymentuj i dostosowuj te sposoby do swojej specyficznej branży i grupy docelowej. Regularne monitorowanie wyników i optymalizacja strony pomogą Ci osiągnąć lepszy współczynnik konwersji.
Istnieje wiele narzędzi, które można wykorzystać do mierzenia konwersji na stronie internetowej. Są to m.in.:
Poniżej przedstawiamy szczegóły
Zdj 4. Skuteczne narzędzie Google Analytics 4 umożliwiające weryfikację wskaźników wpływających na konwersje w obrębie Twojej strony internetowej. Źródło: analytics.google.com
To jedno z najpopularniejszych narzędzi do analizy danych i śledzenia konwersji. Google Analytics umożliwia monitorowanie ruchu na stronie, źródeł konwersji, śledzenie celów oraz tworzenie raportów i analizę danych.
Zdj 5. Google Tag Manager do zarządzania kodem śledzenia. Źródło: tagmanager.google.com
Narzędzie, które ułatwia wdrażanie i zarządzanie kodem śledzenia na stronie internetowej. Pozwala na łatwe dodawanie i aktualizację kodów śledzenia (np. piksele konwersji czy eventy), bez konieczności ingerencji w kod strony.
Zdj 6. Narzędzie Hotjar pozwalające monitorować aktywność użytkowników na stronie internetowej. Źródło: hotjar.com
Narzędzie do analizy zachowań użytkowników na stronie. Hotjar pozwala na nagrywanie sesji użytkowników, śledzenie ruchu myszką, tworzenie map ciepła i ankiet. Pomaga to zrozumieć, jak użytkownicy korzystają ze strony i gdzie mogą występować problemy.
Zdj 7. Narzędzie CrazyEgg pozwalające nagrywać sesje użytkowników i wyciągać istotne wnioski ułatwiające optymalizację wskaźnika konwersji. Źródło: crazyegg.com
Podobnie jak Hotjar, Crazy Egg oferuje funkcje związane z mapami ciepła, nagrywaniem sesji użytkowników oraz analizowanie zachowań na stronie. Pomaga w identyfikowaniu obszarów witryny, które przyciągają najwięcej uwagi użytkowników oraz te, które są pomijane.
Zdj 8. Skuteczne narzędzie do testowania i optymalizacji stron internetowych. Źródło: optimizely.com
Narzędzie do testowania i optymalizacji stron internetowych. Pozwala na przeprowadzanie testów A/B oraz multi wariantowych, aby sprawdzić, które wersje strony lub elementy mają większy wpływ na konwersje. Dzięki temu można dokonywać przemyślanych decyzji dotyczących optymalizacji strony.
Zdj 4. Narzędzie weryfikujące działania użytkowników w obrębie Twojego serwisu. Źródło: kissmetrics.io
Narzędzie do analizy zachowań użytkowników i śledzenia konwersji. Kissmetrics oferuje szczegółowe informacje na temat działań użytkowników na stronie, takich jak kliknięcia, konwersje oraz czas spędzony w serwisie, co pomaga w lepszym zrozumieniu zachowań użytkowników i optymalizacji strony.
Nie wiesz, jakie działania marketingowe będą dla Ciebie najbardziej skuteczne? Skontaktuj się z nami i porozmawiaj z naszym specjalistą, który zaproponuje Ci nowe i innowacyjne sposoby dotarcia do Twoich klientów!
Najczęstsze pytania i odpowiedzi dotyczące poprawy konwersji na stronie usługowej.
Poprawa konwersji na stronie usługowej pomaga przekształcić odwiedzających w klientów i osiągnąć zamierzone cele biznesowe (np. zwiększenie sprzedaży, generowanie leadów oraz zwiększenie zaangażowania społeczności). Maksymalizacja konwersji prowadzi do wzrostu rentowności firmy.
Istnieje wiele czynników, które mogą wpływać na konwersje. Spośród najważniejszych możemy wymienić m.in. wyraziste CTA, klarowną ofertę, przekonujące dowody społeczne, nieskomplikowane formularze kontaktowe, personalizowane treści (pod konkretną buyer personę) oraz małe czasy ładowania (w granicach 2-3 sekund).
Do mierzenia konwersji na stronie usługowej można wykorzystać narzędzia takie jak Google Analytics 4, Google Tag Manager, Hotjar, Crazy Egg, Optimizely czy Kissmetrics. Narzędzia te umożliwiają śledzenie ruchu, zachowań użytkowników, testowanie wariantów strony i tworzenie raportów analitycznych.
Skontaktuj się z nami, a pokażemy Ci jakie działania pomogą zwiększyć konwersje na Twojej stronie.
Dowiedz się, jak stworzyć stronę produktu w e-commerce, która przyciąga, angażuje i konwertuje! 7 sprawdzonych elementów.
Z jakich elementów powinna składać się strona główna, by przykuć uwagę klienta i zapewnić wzrost widoczności? Sprawdź!
Jaki udział w marketingu cyfrowym ma dzisiaj sztuczna inteligencja i jak wykorzystać ją na swoją korzyść? Poznaj szczegóły!