Dlaczego SEO jest kluczowe dla widoczności Twojej firmy w internecie?

Pozycjonowanie to jeden z najskuteczniejszych elementów prowadzenia działań marketingowych w sieci. Na SEO składa się szereg comiesięcznych działań, które pozwalają dostosować stronę internetową do wytycznych algorytmów wyszukiwarki Google, aby ta pojawiała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania określonej przez nas grupy docelowej. Reklamowanie firmy w internecie przy pomocy SEO daje wymierne korzyści, będąc skutecznym i opłacalnym działaniem. Co na to wpływa?

Znaczenie SEO dla sprzedaży w sieci – to wiodący element digital marketingu

Odpowiednia strategia SEO może znacząco wpłynąć na ilość i jakość ruchu na stronie, co bezpośrednio przekłada się na zwiększenie sprzedaży. Planowanie i projektowanie stron internetowych już od początku powinno uwzględniać kwestię dopasowania witryny do wymogów robotów indeksujących. Jeżeli Twoja strona już na starcie będzie miała ciekawe i zrozumiałe treści, przyjazny wygląd, poprawną dynamikę pracy i wdrożone meta tagi czy słowa kluczowe, dużo szybciej osiągnie wysoką pozycję w Google.

Jakie zalety ma pozycjonowanie względem sprzedaży produktów i usług w internecie?

  • Dotarcie do ściśle określonej grupy klientów, którzy są wyraźnie zainteresowani Twoimi usługami i produktami – działania te zapewniają nie tylko większy ruch na stronie, ale także zwiększają szanse na konwersje użytkowników (kontakt telefoniczny, wysłanie formularza, zakup), którzy będą rzeczywiście zainteresowani tym, co proponuje Twoja firma.
  • Stosunkowo niski koszt prowadzenia kampanii w stosunku do możliwych, osiąganych efektów – dzięki optymalizacji SEO, firmy mogą generować stały i długoterminowy ruch na swojej stronie bez konieczności ponoszenia bieżących kosztów, jak ma to miejsce w płatnych kampaniach reklamowych typu PPC (pay-per-click).
  • Wzmacnianie konkurencyjności na rynku cyfrowym – SEO daje szansę na wyróżnienie się wśród mnóstwa innych ofert w wynikach wyszukiwania.
  • Pozwala nam lepiej rozumieć potrzeby rynku – dzięki analizie fraz kluczowych i zachowań użytkowników, możliwe jest dopasowanie oferty i komunikacji marketingowej do oczekiwań docelowej grupy.
  • Skuteczna reklama strony internetowej w Google pozwala przyciągnąć klientów ze świata, Polski, a także ze ściśle określonego regionu (to tzw. pozycjonowanie na lokalne frazy np. „pozycjonowanie stron Świętokrzyskie”) – jest to szczególnie korzystne dla biznesów stacjonarnych, usług lokalnych czy sklepów, które chcą zwiększyć swoją widoczność wśród potencjalnych klientów z najbliższego otoczenia.
pozycjonowanie bielsko

Zdj 1. Przykład skutecznego lokalnego pozycjonowania prowadzonego przez Wertui na hasło „beton bielsko”. Źródło: google.com

Elementy optymalizacji witryny, które mają znaczenie dla Twoich klientów

Pamiętaj, że optymalizacja witryny pod kątem wytycznych robotów indeksujących to element istotny nie tylko ze względu na charakter ich działania. Współczesne wymagania Google związane są ze strefą UX (user experience), czyli dopasowaniem witryny do potrzeb użytkownika. Połączenie SEO i UX to tzw. SXO. Co się na to składa?

  • Szybkość ładowania strony – witryna, jej podstrony i kolejne elementy powinny ładować się szybko, aby użytkownicy mogli w kilka chwil korzystać z jej funkcji.
  • Unikalne i przydatne treści – dopasowanie języka do grupy docelowej, przekazywanie wartościowej wiedzy w tekstach, czytelne formatowanie treści.
  • Czytelny design – strona powinna podobać się użytkownikom, a wygląd musi ułatwiać poruszanie się po witrynie. Użytkownik powinien szybko znaleźć menu czy odpowiedni button.
  • Responsywność witryny – optymalizacja strony pod SEO polega na dopasowaniu jej do każdego urządzenia mobilnego (na różne smartfony, o zróżnicowanych parametrach), desktopu, laptopa, nowoczesnych tabletów i wielu innych sprzętów. Wszędzie tam witryna powinna działać w pełni funkcjonalnie i dobrze wyglądać.
  • Bezpieczeństwo strony – na SEO i UX bardzo wpływa odpowiednie zabezpieczenie strony m.in. protokół SSL.
  • W sklepach internetowych istotny jest m.in. stabilny, bezpieczny i wygodny system płatności czy cały proces zakupów.

Świadcząc usługi projektowania stron internetowych, już od początku zwracamy uwagę na kwestię dopasowania witryny do UX. W ten sposób widoczność Twojej strony internetowej daje wymiar użytkowy dla klientów, którzy z niej korzystają.

Jak przeprowadzamy skuteczne SEO, które przekłada się na widoczności Twojej firmy w sieci?

Zdajemy sobie sprawę, że prawidłowo przeprowadzona optymalizacja strony pod SEO jest kluczowa dla widoczności Twojej firmy w Internecie. Do pozycjonowania podchodzimy więc kompleksowo.

Najpierw realizujemy darmowy audyt strony. Analiza strony internetowej pozwala na sprawdzenie treści, funkcjonalności i kodu strony pod kątem wytycznych SEO. Następnie nasza agencja SEO przeprowadza m.in. takie procesy jak analiza konkurencji SEO, wdrożenie określonych słów kluczowych, przygotowanie dodatkowych podstron, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne oraz dopasowanie kodu do aktualizacji algorytmów wyszukiwarek.

Razem z klientem dobieramy też drogę pozycjonowania. Może to być SEO oparte na frazy ogólnokrajowe (np. „części rolnicze” dla sklepów z branży mechaniki rolniczej) lub pozycjonowanie lokalne, dopasowane do odbiorców z określonego regionu, a nawet miejscowości (przykładem mogą być takie frazy jak np. „części rolnicze Bielsko-Biała”).

Już teraz skontaktuj się z naszą agencją marketingową i poznaj precyzyjną ofertę naszych działań. Dowiedz się, jak u nas odbywa się tworzenie i pozycjonowanie stron internetowych. Jesteśmy firmą, która stawia na przejrzysty model współpracy z Klientami. Współpracują z nami przedsiębiorstwa z branży rolno-spożywczej, nieruchomości, hotelarskiej, gastronomicznej czy ciepłowniczej i energetycznej. Liczymy, że dołączysz do nas również Ty!

Chcesz, aby Twoja firma była widoczna w internecie?

Nie wiesz jakie działania SEO będą najbardziej skuteczne? Skontaktuj się z naszym specjalistą i dowiedz się, jak poprawić widoczność Twojej firmy w internecie!

Dlaczego SEO jest kluczowe dla widoczności Twojej firmy w internecie? – FAQ

Najczęstsze pytania i odpowiedzi dotyczące SEO i jego istotnej roli dla widoczności firmy w internecie.

1. Dlaczego SEO jest tak istotne z punktu widzenia widoczności firmy w sieci?

Pozycjonowanie przekłada się na rozpoznawalność marki i sprzedaż. Przeglądarka internetowa jest najlepszym nośnikiem reklamowym, a obecność w wynikach pierwszej strony Google daje klientom poczucie wiarygodności.

2. Jakie są najważniejsze elementy skutecznego pozycjonowania?

To dopasowanie witryny do potrzeb algorytmów Google (np. wdrożenie meta tagów) i UX (czyli dopasowanie strony do wymogów użytkowników m.in. atrakcyjne treści czy wygodna obsługa płatności w sklepach internetowych).

3. Co oznacza lokalne pozycjonowanie strony internetowej?

To pozycjonowanie na lokalne frazy, adresowane do odbiorców z konkretnego regionu. W strukturze mają nazwę miejscowości, regionu lub np. jednostki administracyjnej.

4. Na jakie korzyści z SEO może liczyć sklep internetowy czy firma usługowa?

To m.in. zwiększenie widoczności strony w sieci, a co za tym idzie zwiększenie liczby odwiedzin strony, budowanie rozpoznawalności marki, oraz zwiększony współczynnik konwersji.

5. Ile kosztują skuteczne działania SEO?

Nie ma na to pytanie konkretnej odpowiedzi. Frazy o małej konkurencyjności, z dużą szansą skutecznego przebicia się będą tańsze. Jeżeli strona wymaga np. wykupywania dodatkowych linków na drogich stronach, koszt SEO rośnie.


Chcesz, aby Twoja firma była widoczna w internecie?

Skontaktuj się z nami i porozmawiaj z naszym specjalistą, który przedstawi ofertę specjalnie dla Ciebie.


Zobacz również.

7 kluczowych elementów skutecznej strony produktu w sklepie internetowym

Dowiedz się, jak stworzyć stronę produktu w e-commerce, która przyciąga, angażuje i konwertuje! 7 sprawdzonych elementów.

Sprawdź to

Jakie są najważniejsze elementy strony głównej?

Z jakich elementów powinna składać się strona główna, by przykuć uwagę klienta i zapewnić wzrost widoczności? Sprawdź!

Sprawdź to

Rola AI w nowoczesnym marketingu cyfrowym

Jaki udział w marketingu cyfrowym ma dzisiaj sztuczna inteligencja i jak wykorzystać ją na swoją korzyść? Poznaj szczegóły!

Sprawdź to