Audyt strony internetowej – jak często należy go przeprowadzać?

Zaczynasz prowadzić sklep internetowy? A może Twoja strona internetowa jest już aktywna od lat, jednak jej widoczność pozostawia wiele do życzenia? Niezależnie od motywu, każdy właściciel strony czy sklepu online powinien rozważyć regularny audyt SEO. Pozostaje pytanie, czym on dokładnie jest i jak często go przeprowadzać?

Dlaczego audyt strony internetowej jest niezbędny?

Audyt SEO to proces wykonywany przez specjalistów, którego głównym celem jest przeprowadzenie oceny kondycji naszej strony internetowej. Audyt SEO w dużej mierze skupia się na wykryciu wszelkich błędów i nieprawidłowości, które mogą być źródłem niskiej widoczności lub złego indeksowania przez algorytmy Google.

Analiza strony internetowej uwzględnia wiele elementów, o których opowiemy już za chwilkę. Zawsze jednak finalnym produktem takiego audytu będzie kompleksowy raport, który identyfikuje mocne strony, a także obszary do poprawy wraz z rekomendacjami akcji, które mogą poprawić jej potencjał. Badanie kondycji naszej strony zawsze wykonywane jest z uwzględnieniem specyfiki klienta i branży, w jakiej działa, co usprawnia cały proces i czyni go niezwykle przydatnym. 

Jakie elementy należy sprawdzić podczas audytu strony?

Jak wygląda audyt strony internetowej? Zakres realizowanego badania zawsze jest dostosowany do potrzeb klienta, jego budżetu oraz kondycji strony, jednak sięgając po podręcznikowe rozwiązanie, możemy wymienić następujące działania:

  • Analiza contentu na stronie – treść to najważniejszy element pozycjonowania i optymalizowania strony, dlatego podczas audytu jest on wnikliwie sprawdzany pod kątem przydatności, unikalności oraz atrakcyjności treści. 
  • Analiza słów kluczowych – badanie dotychczas wykorzystywanych słów kluczowych i ich analiza pod kątem trafności oraz potencjału do generowania ruchu na stronie. 
  • Analiza techniczna strony – audyt techniczny to istotny element audytu, w którym specjaliści zwracają uwagę na strukturę strony, indeksowanie, szybkość działania i poprawność kodu. 
  • Analiza konkurencjiaudyt strony internetowej bardzo często uwzględnia także analizę konkurencji, dzięki czemu w raporcie otrzymamy wskazówki, które pomogą nam odtworzyć sukces udanych zabiegów innych firm obecnych na rynku, a także uczulają na błędy, które popełniają inni.

Oczywiście nie wszystkie elementy muszą zawsze znaleźć się w zakresie audytu. W zależności od naszych potrzeb niektóre procesy można ograniczyć, zastępując innymi, jak na przykład analizą dotychczasowej strategii link-buildingowej. Warto skorzystać też z takiej usługi jak darmowy audyt strony.

Częstotliwość audytu – jak często przeprowadzać audyt strony?

Wiemy już, że audyt strony internetowy to bardzo ważny proces, którego nie możemy lekceważyć? Jeśli tak, to pozostaje pytanie – jak często go wykonywać? Eksperci podkreślają, że tylko regularny audyt strony zapewni nam wykorzystanie pełnego potencjału naszej strony lub sklepu internetowego. A zatem w przypadku braku fundamentalnych zmian na stronie, taka analiza powinna odbywać się jeden lub dwa razy do roku.

Pamiętajmy jednak, że audyt powinien zostać przeprowadzony bezpośrednio po sporych zmianach na stronie. Przykłady? Zmiana layoutu graficznego witryny, kluczowa aktualizacja wszystkich dostępnych na stronie treści, zmiana hostingu, rozbudowa strony o nowe elementy lub zakup witryny po zakupie od innego właściciela. To przykłady sytuacji, w których widoczność i ogólna kondycja techniczna witryny może być narażona, stąd konieczność dokładnego zweryfikowania jej. 

Jakie narzędzia warto wykorzystać podczas audytu strony internetowej?

Audyt techniczny strony to na tyle ważny proces, że warto go wykonywać z pomocą profesjonalnych narzędzi. Praktycznie w każdym wypadku profesjonaliści, którzy przystępują do analizy strony internetowej, wspomagają się specjalistycznym oprogramowaniem. Spośród wielu dostępnych na rynku rozwiązań na szczególną uwagę zasługują: Ahrefs, Google Analytics, Google Search Console, Semstorm czy Screaming Frog. 

screaming frog

Zdj 1. Przydatnym narzędziem do analizy strony internetowej jest Screaming Frog.

Większość z tych narzędzi jest udostępnionych do użytku każdego właściciela strony internetowej lub sklepu online, dlatego nie ma żadnych przeciwwskazań, by w oczekiwaniu na profesjonalny audyt SEO samodzielnie, od czasu do czasu przeanalizować potencjał witryny i zidentyfikować potencjalne nieprawidłowości, co z pewnością ułatwi później pracę specjalistom SEO podczas właściwego audytu. 

Potrzebujesz analizy swojej strony internetowej?

Skontaktuj się z nami, a otrzymasz darmowy audyt SEO!

Audyt strony internetowej – jak często należy go przeprowadzać? – FAQ

Najczęściej zadawane pytania dotyczące częstotliwości audytu strony internetowej.

1. Czym jest audyt SEO?

Audyt SEO to proces badania potencjału strony internetowej pod kątem prawidłowości działania i SEO. Analiza ma na celu wykrycie wszelkich błędów i nieprawidłowości, które hamują widoczność witryny i zmniejszają jej potencjał sprzedażowy.

2. Kto wykonuje audyt SEO?

Profesjonalny audyt strony internetowej zawsze powinien być wykonany przez profesjonalną agencję, która posiada doświadczenie, kompetencję i narzędzia umożliwiające przeprowadzenie kompleksowej analizy wszystkich istotnych obszarów funkcjonowania witryny.

3. Jaki jest wynik audytu?

Po przeprowadzeniu audytu klient otrzymuje dokładny raport uwzględniający wszystkie istotne informacje na temat nieprawidłowości i słabych stron witryny wraz z rekomendacjami, które pomogą usunąć je i zwiększyć efektywność witryny.

4. Co wchodzi w skład audytu SEO?

Audyt SEO składa się z kilku elementów, spośród których najważniejsze to analiza treści, analiza słów kluczowych, badanie technicznych aspektów strony, analiza linków oraz konkurencji.


Zadbaj o widoczność swojej strony – zamów audyt SEO!

Skontaktuj się z naszym przedstawicielem i sprawdź, jakie działania marketingowego możemy Ci zaproponować.


Zobacz również.

Audyt strony internetowej – jak często należy go przeprowadzać?

Dowiedz się, czym jest audyt SEO, dlaczego jest ważny i jak często warto go wykonywać, by zwiększyć widoczność sklepu lub strony.

Sprawdź to

Strategia marketingowa dla e-commerce – co musisz o tym wiedzieć?

Rozwijasz sklep internetowy? Poznaj zasady skutecznej strategii marketingowej. Konkretne dane, teoria i praktyka! Sprawdź już dziś.

Sprawdź to

4 korzyści z wdrożenia systemu rezerwacji online dla branży hotelarskiej

System rezerwacji online to rozwiązanie, które przynosi korzyści firmie i klientom. Sprawdź, jak branża hotelarska zyskuje na jego wdrożeniu.

Sprawdź to