Zaczynasz prowadzić sklep internetowy? A może Twoja strona internetowa jest już aktywna od lat, jednak jej widoczność pozostawia wiele do życzenia? Niezależnie od motywu, każdy właściciel strony czy sklepu online powinien rozważyć regularny audyt SEO. Pozostaje pytanie, czym on dokładnie jest i jak często go przeprowadzać?
Audyt SEO to proces wykonywany przez specjalistów, którego głównym celem jest przeprowadzenie oceny kondycji naszej strony internetowej. Audyt SEO w dużej mierze skupia się na wykryciu wszelkich błędów i nieprawidłowości, które mogą być źródłem niskiej widoczności lub złego indeksowania przez algorytmy Google.
Analiza strony internetowej uwzględnia wiele elementów, o których opowiemy już za chwilkę. Zawsze jednak finalnym produktem takiego audytu będzie kompleksowy raport, który identyfikuje mocne strony, a także obszary do poprawy wraz z rekomendacjami akcji, które mogą poprawić jej potencjał. Badanie kondycji naszej strony zawsze wykonywane jest z uwzględnieniem specyfiki klienta i branży, w jakiej działa, co usprawnia cały proces i czyni go niezwykle przydatnym.
Jak wygląda audyt strony internetowej? Zakres realizowanego badania zawsze jest dostosowany do potrzeb klienta, jego budżetu oraz kondycji strony, jednak sięgając po podręcznikowe rozwiązanie, możemy wymienić następujące działania:
Oczywiście nie wszystkie elementy muszą zawsze znaleźć się w zakresie audytu. W zależności od naszych potrzeb niektóre procesy można ograniczyć, zastępując innymi, jak na przykład analizą dotychczasowej strategii link-buildingowej. Warto skorzystać też z takiej usługi jak darmowy audyt strony.
Wiemy już, że audyt strony internetowy to bardzo ważny proces, którego nie możemy lekceważyć? Jeśli tak, to pozostaje pytanie – jak często go wykonywać? Eksperci podkreślają, że tylko regularny audyt strony zapewni nam wykorzystanie pełnego potencjału naszej strony lub sklepu internetowego. A zatem w przypadku braku fundamentalnych zmian na stronie, taka analiza powinna odbywać się jeden lub dwa razy do roku.
Pamiętajmy jednak, że audyt powinien zostać przeprowadzony bezpośrednio po sporych zmianach na stronie. Przykłady? Zmiana layoutu graficznego witryny, kluczowa aktualizacja wszystkich dostępnych na stronie treści, zmiana hostingu, rozbudowa strony o nowe elementy lub zakup witryny po zakupie od innego właściciela. To przykłady sytuacji, w których widoczność i ogólna kondycja techniczna witryny może być narażona, stąd konieczność dokładnego zweryfikowania jej.
Audyt techniczny strony to na tyle ważny proces, że warto go wykonywać z pomocą profesjonalnych narzędzi. Praktycznie w każdym wypadku profesjonaliści, którzy przystępują do analizy strony internetowej, wspomagają się specjalistycznym oprogramowaniem. Spośród wielu dostępnych na rynku rozwiązań na szczególną uwagę zasługują: Ahrefs, Google Analytics, Google Search Console, Semstorm czy Screaming Frog.
Zdj 1. Przydatnym narzędziem do analizy strony internetowej jest Screaming Frog.
Większość z tych narzędzi jest udostępnionych do użytku każdego właściciela strony internetowej lub sklepu online, dlatego nie ma żadnych przeciwwskazań, by w oczekiwaniu na profesjonalny audyt SEO samodzielnie, od czasu do czasu przeanalizować potencjał witryny i zidentyfikować potencjalne nieprawidłowości, co z pewnością ułatwi później pracę specjalistom SEO podczas właściwego audytu.
Skontaktuj się z nami, a otrzymasz darmowy audyt SEO!
Najczęściej zadawane pytania dotyczące częstotliwości audytu strony internetowej.
Audyt SEO to proces badania potencjału strony internetowej pod kątem prawidłowości działania i SEO. Analiza ma na celu wykrycie wszelkich błędów i nieprawidłowości, które hamują widoczność witryny i zmniejszają jej potencjał sprzedażowy.
Profesjonalny audyt strony internetowej zawsze powinien być wykonany przez profesjonalną agencję, która posiada doświadczenie, kompetencję i narzędzia umożliwiające przeprowadzenie kompleksowej analizy wszystkich istotnych obszarów funkcjonowania witryny.
Po przeprowadzeniu audytu klient otrzymuje dokładny raport uwzględniający wszystkie istotne informacje na temat nieprawidłowości i słabych stron witryny wraz z rekomendacjami, które pomogą usunąć je i zwiększyć efektywność witryny.
Audyt SEO składa się z kilku elementów, spośród których najważniejsze to analiza treści, analiza słów kluczowych, badanie technicznych aspektów strony, analiza linków oraz konkurencji.
Skontaktuj się z naszym przedstawicielem i sprawdź, jakie działania marketingowego możemy Ci zaproponować.
Dowiedz się, czym jest audyt SEO, dlaczego jest ważny i jak często warto go wykonywać, by zwiększyć widoczność sklepu lub strony.
Rozwijasz sklep internetowy? Poznaj zasady skutecznej strategii marketingowej. Konkretne dane, teoria i praktyka! Sprawdź już dziś.
System rezerwacji online to rozwiązanie, które przynosi korzyści firmie i klientom. Sprawdź, jak branża hotelarska zyskuje na jego wdrożeniu.