Strona internetowa nie daje zamierzonych efektów? Widoczność z miesiąca na miesiąc zmniejsza się, a od ostatniego audytu SEO minęło już dobrych kilka lat? To sytuacja, w której powinniśmy rozważyć ponowną analizę strony pod kątem optymalizacji i SEO. Dlaczego i jak często to robić? Sprawdźmy.
Analiza strony internetowej, zwana też audytem SEO definiuje się jako proces, którego celem jest zweryfikowanie wszystkich aspektów funkcjonalności witryny – od aspektów technicznych, przez funkcjonalność, poziom zgodności z algorytmami SEO, aż po wywieranie wpływu na użytkowników. Taka analiza, wykonywana najczęściej na samym początku działalności biznesu nie może być wiążąca przez kilka lat.
Dlaczego? Każdy z nas, kto chociaż w małym stopniu interesuje się zagadnieniami SEO, doskonale wie, jak dynamiczna to branża i jak wiele może zmienić się w trakcie kilku miesięcy. Strona doskonale zoptymalizowana po pół roku nie przynosi już takich samych efektów, dlatego audyt SEO powinien być procesem cyklicznym, wykonywanym regularnie w odstępie kilku miesięcy. Tylko wtedy możemy być pewni, że idziemy w dobrym kierunku, a nasz sklep internetowy spełnia te funkcje, które zdefiniowaliśmy podczas ustalania celów i priorytetów.
Agencja digital marketing to odpowiedni kierunek, jeśli zależy nam na wykonaniu rzetelnego audytu strony internetowej. To właśnie specjaliści znający się na rzeczy i obcujący z zagadnieniami SEO na co dzień w najlepszy sposób przeanalizują stronę pod każdym kątem i zweryfikują potencjalne słabe strony, przez które tracimy klientów, a zatem również pieniądze.
Dlaczego warto wykonywać audyt SEO częściej niż raz na kilka lat? Przede wszystkim po to, by śledzić zachowania użytkowników. Nawet podstawowy audyt SEO będzie w stanie wykryć, czy nasze działania i strategia jest zgodna z tym, w jaki sposób nasz „target” korzysta z witryny. Niestety zachowania konsumentów nie są stałe – zmieniają się i ewoluują w czasie, a naszym obowiązkiem jest poznać te nowe schematy i działać zgodnie z potrzebami odbiorców. W taki sposób będziemy w stanie stale konkurować o uwagę klientów i zdobywać ich zaufanie.
Zdj 1. Jednym z narzędzi pomocnych do analizy strony internetowej jest darmowe narzędzie Google Analytics. Źródło: analytics.google.com
W kwestii technicznych aspektów strony internetowej algorytmy Google mogą być naprawdę bezlitosne. Jeśli strona ładuje się choćby kilka sekund dłużej niż standardowo, nasz wynik leci na łeb na szyję. To brutalna prawda, jednak, zamiast załamywać ręce, powinniśmy skupić się na tym, by sklep internetowy był całkowicie wolny od błędów technicznych.
Te niejednokrotnie ujawniają się dopiero na późniejszym etapie działalności strony, gdy zwiększa ona swoją popularność i jest bardziej obciążona niż na początku. Skuteczny audyt SEO wykryje takie mankamenty i da szansę do błyskawicznej poprawy tego aspektu.
Mówiąc o kwestiach technicznych, nie możemy także zapominać o responsywności witryny na urządzeniach mobilnych. To kluczowy aspekt, o ile zależy nam na maksymalizowaniu widoczności. W końcu zdecydowana większość użytkowników właśnie za pomocą smartfona dojdzie do naszej strony – chyba nie chcemy zmniejszać ich szans na to, nie dbając o odpowiedni odbiór strony na urządzeniach mobilnych? Audyt SEO pozwoli wykryć takie problemy i zawczasu je zlikwidować.
Pozycjonowanie stron świętokrzyskie to kolejny istotny powód, dla którego analiza strony internetowej powinna być realizowana co kilka miesięcy. Skuteczny audyt, stanowiący drogowskaz do realizowania strategii SEO pozwala na wyraźne podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania.
Stare, ale jakże aktualne powiedzenie mówi, że dostać się na szczyt rankingu nie jest trudno, a prawdziwym wyzwaniem jest tam pozostać na dłużej. To prawda – konkurencja nie śpi i stale podpatruje funkcjonujące u nas mechanizmy, by wykorzystać je u siebie lepiej. Jeśli zależy nam zwiększeniu ekspozycji na odbiorców, warto zainwestować w audyt SEO i robić to każdorazowo, gdy zauważymy pierwsze symptomy stagnacji lub utraty potencjalnego zainteresowania. W ramach takich działań mieści się nie tylko analiza contentu, ale też analiza profilu linkowego i UX.
Branża SEO i e-commerce to niezwykle dynamiczny segment rynku, w którym sukces nie zależy jedynie od słuchania potrzeb klienta. Równie istotne jest dynamiczne reagowanie na zmiany, szczególnie te kluczowe, od których realnie zależy nasze pozycjonowanie.
Jeśli analiza audytu SEO wykazuje pewne braki w naszej stronie, powinniśmy już po chwili nadać każdemu problemowi priorytet. Problemy techniczne strony mają znacznie wyższą wagę niż pewne mankamenty w artykułach blogowych, dlatego wyzwaniami wagi ciężkiej powinniśmy się zajmować na samym początku. Z czasem możemy przejść do drobnych błędów, aż cała lista obszarów do poprawy zostanie „wyczyszczona”.
A co potem? Strona internetowa nie lubi zastojów, dlatego sukces w usunięciu wszelkich potencjalnych problemów wynikających z analizy audytu powinien zwiastować kolejny audyt, który być może objawi nowe wyzwania.
Skontaktuj się z naszym specjalistą, który zaproponuje Ci skuteczne działania marketingowe dla Twojej branży.
Najczęściej zadawane pytania o analizę i audyt strony internetowej.
Audyt strony internetowej to proces, którego głównym celem jest zweryfikowanie wszelkich potencjalnych ryzyk i słabych stron witryny, które mają wpływ na niską widoczność lub słabe zainteresowanie. Kompletny audyt strony wychwyci każdy taki element i da możliwość wprowadzenia usprawnień, które pozwolą na uwolnienie potencjału naszej witryny.
Audyt SEO powinien być wykonywany co najmniej kilka razy w roku. Poza tym wnikliwy audyt warto zlecić po wprowadzeniu dużych zmian na stronie lub wdrożeniu nowych rozwiązań.
Po zrealizowanej usłudze audytu SEO otrzymamy pełny raport ujawniający wszystkie mocne i słabe strony witryny. Podział na konkretne kategorii pozwoli na uszczegółowienie istoty problemu, a priorytet zapewni łatwą organizację wprowadzania poprawek na stronie internetowej.
Po audycie SEO warto skupić się przede wszystkim na wprowadzaniu najważniejszych poprawek, co pozwoli usprawnić mechanikę działania strony i zapewni lepszą widoczność. Jeśli nie mamy możliwości samodzielnej pracy ze stroną, warto zlecić takie zadanie profesjonalnej agencji SEO.
Porozmawiaj z naszym specjalistą, który zaproponuje Ci odpowiednie działania marketingowe.
Dowiedz się, jak stworzyć stronę produktu w e-commerce, która przyciąga, angażuje i konwertuje! 7 sprawdzonych elementów.
Z jakich elementów powinna składać się strona główna, by przykuć uwagę klienta i zapewnić wzrost widoczności? Sprawdź!
Jaki udział w marketingu cyfrowym ma dzisiaj sztuczna inteligencja i jak wykorzystać ją na swoją korzyść? Poznaj szczegóły!