Każda strona internetowa służy jakiemuś konkretnemu celowi, jednak nie każda strona przybliża nas do osiągnięcia danego zamiaru. By mieć pewność, że już od początku idziemy prawidłową ścieżką, upewnijmy się, że nasza witryna posiada kluczowe elementy, bez których nie może być mowy o sukcesie.
W 2024 roku zdecydowana większość ruchu internetowego pochodzi ze smartfonów i w mniejszej części z tabletów. Urządzenia mobilne to przedłużenie naszej ręki, z poziomu której załatwiamy praktycznie wszystko – od zakupów, przez sprawy urzędowe, aż po śledzenie ulubionych social mediów i blogów.
Każda, absolutnie każda strona internetowa dzisiaj musi być dostosowana dla urządzeń mobilnych. Responsywność strony powinna być uwzględniona już na etapie projektowania i implementowania kodu źródłowego. Od tego, czy witryna dopasuje się do wymiarów konkretnego urządzenia zależy nasza pozycja w Google – pozycjonowanie odbywa się odrębnie dla urządzeń mobilnych, dlatego zignorowanie tego mobilnego trendu może nas kosztować utratę miejsca nawet na pierwszej stronie. Kluczowy element strony internetowej? Responsywność na urządzenia mobilne.
Zdj 1. Przykład responsywności na stronie. Źródło: wertui.pl
Analiza strony internetowej wykonywana w ramach audytu SEO bardzo często rozpoczyna się od ogólnego zweryfikowania struktury witryny. To właśnie tutaj eksperci SEO napotykają na poważne, powszechnie zdarzające się, problemy, jakimi jest nieintuicyjna nawigacja po stronie. Kilka lat temu faktycznie miał miejsce trend wywyższający koncepcję wzbogacania strony nieskończoną liczbą kafelek, sidebarów i innych opcji do wyboru. Dzisiaj to jednak nie działa, a użytkownik, wchodząc na taką stronę prawdopodobnie skorzysta tylko z jednej opcji – ikony „x” umiejscowionym w prawym górnym rogu ekranu.
Analiza User Experience strony jasno wskazuje, że nawigacja po stronie powinna być minimalistyczna, co znacząco wpływa na pozytywne wrażenia z podróży, jaką użytkownik odbywa po naszej witrynie. Wszystko powinno być widoczne, łatwe w znalezieniu i utrzymane w stonowanych barwach.
Jaki element strony internetowej jest uznawany przez ekspertów za fundamentalny? Oczywiście chodzi o treści. Teksty – artykuły, wpisy, posty czy opisy produktów to trzon każdej witryny, na podstawie którego klienci wyrabiają sobie o nas zdanie jako o marce. Czy jesteśmy fachowcami w swojej dziedzinie? Czy potrafimy opowiadać o swoich usługach i produktach w sposób jasny i prosty? Czy dzielimy się wiedzą i doświadczeniem? To istotne aspekty, bez których nie może być mowy o wzbudzaniu zaufania w odbiorcy.
Treści jednak pełnią jeszcze jedną, równie istotną rolę na naszej stronie. To przedmiot analizy algorytmów Google, na podstawie której jesteśmy rankowani na konkretnym miejscu w wynikach wyszukiwania. Oczywiście Google bierze pod uwagę kilkaset zmiennych, jednak content niezmiennie stanowi jeden z najważniejszych tych czynników wpływających na nasze miejsce. Agencja marketingowa Bielsko-Biała podczas audytu zweryfikuje unikalność i atrakcyjność treści umieszczonych na naszej stronie i doradzi, w jaki sposób za pomocą prostych rozwiązań sprawić, by widoczność naszej strony była wyższa.
Optymalizacja SEO, w skład której wchodzi też tworzenie treści, nie może bazować tylko na tym jednym elemencie. Jeśli chcemy być widoczni w sieci i jeśli zależy nam na tym, by ruch na naszej stronie pochodził z wielu kanałów, musimy zadbać o optymalizację w nieco szerszym kontekście.
Pozycjonowanie stron Śląsk to także projektowanie słów kluczowych – nie tylko tych krótkich, ale także tych długiego ogona z uwzględnieniem pozycjonowania lokalnego. Nie możemy zapomnieć także o linkowaniu i stworzeniu, a następnie wdrożeniu skutecznej strategii link-buildingowej, która zapewni lepsze miejsce w wyszukiwarce i ułatwi dojście użytkowników z innych kanałów. Optymalizacja to niestety niejednorazowa inwestycja – tutaj trzeba poświęcić czas, energię i pieniądze na to, by pozycjonowanie przyniosło zamierzony skutek, jednak jednoznaczna opinia ekspertów SEO wskazuje na to, że to najlepszy sposób na odniesienie sukcesu sklepu internetowego w branży e-commerce.
Zastanawiając się nad podstawowymi elementami strony internetowej, nie możemy pominąć tak ważnego obszaru, jakim jest bezpieczeństwo. W dobie powszechnie znanych zagrożeń głupotą byłoby lekceważenie kwestii bezpieczeństwa i uwzględnienie jej w procesie projektowania witryny internetowej.
Solidny fundament bezpieczeństwa strony to certyfikat SSL – metoda szyfrowania i zabezpieczania informacji przesyłanych i odbieranych za pomocą strony internetowej. Certyfikat ochroni dane wrażliwe klientów, a także zabezpieczy właściciela witryny przed wyciekiem danych. SSL, podobnie jak wiele innych elementów jest analizowany przez algorytmy Google, a wykrycie braku podstawowych mechanizmów bezpieczeństwa spowoduje nie tylko obniżenie ratingu strony. Użytkownik, chcąc wejść na naszą stronę otrzyma informacje od Google o braku zabezpieczeń. Dla milionów użytkowników jest to dostateczny powód, by poszukać danego produktu lub usługi w innym miejscu.
Zdj 2. Komunikat informujący o niebezpiecznej stronie (brak SSL). Źródło: przykładowa strona internetowa
Zadzwoń do nas – z przyjemnością pomożemy Ci w osiągnięciu Twoich celów.
Najczęściej zadawane pytania dotyczące kluczowych elementów, które musi zawierać strona internetowa.
Każda strona internetowa, która ma ambicje do rozwijania się, powinna bezwzględnie inwestować w takie elementy, jak responsywność na urządzenia mobilne, nawigację strony, treści, optymalizację oraz bezpieczeństwo. To klucz do zapewnienia odpowiedniej widoczności, zaufania wśród odbiorców i należytego traktowania przez algorytmy Google.
Bezpieczeństwo strony, a zatem użytkowników i właściciela stanowi przedmiot priorytetowej analizy algorytmów Google. Certyfikat SSL, chroniący przed wyciekiem wrażliwych danych umożliwi bezpieczne korzystanie z naszej witryny.
Pozycjonowanie, traktowane przez wiele osób jako zło konieczne, zapewnia naszej witrynie długoterminową widoczność, która z roku na roku wymaga mniejszego wkładu, pozostając jednocześnie optymalne wyniki w zakresie miejsca w wyszukiwarce. Pozycjonowanie, składające się z treści, linków, słów kluczowych i optymalizacji technicznej jest koniecznym fundamentem, bez którego nie możemy mówić o rozwoju biznesu w internecie.
Jeśli klient będzie czuć się na naszej stronie dobrze, mamy większe szanse na to, że na nią powróci. To dobrze znana prawda, która stanowi podstawę metodyki User Experience. Stałe monitorowanie zadowolenia klienta, jego ścieżki zakupowej i czasu spędzonego na stronie pozwoli na stałe usprawnianie jakości witryny.
Porozmawiaj z naszym specjalistą, który przedstawi ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb!
Jak promować firmę z branży rolniczej w internecie? O czym należy pamiętać, aby zaistnieć w internecie w tym sektorze? Sprawdź!
Jak usprawnić lokalne promowanie przedsiębiorstwa w Internecie? Przeczytaj nasz artykuł i wypromuj swój biznes w okolicy!
Dobrze prosperująca strona internetowa nie zostanie taka w nieskończoność. Sprawdźmy, co dzisiaj jest na czasie w obszarze projektowania stron internetowych.