Audyt SEO to usługa relatywnie nowa w Polsce, która już teraz traktowana jest przez świadomych właścicieli stron internetowych jako niezbędne narzędzie do poprawy efektywności strony w różnych wymiarach. Dlaczego każdy powinien zadbać o regularny audyt SEO swojej strony internetowej? Oto 4 najważniejsze powody.
Przeprowadzenie audytu SEO na świetnie prosperującej stronie, zdaniem wielu nie znajduje żadnego uzasadnienia. Przyzwyczailiśmy się do tego, że dopiero w momencie utraty popularności i pozycji w rankingu wyszukiwań rozpoczynamy poszukiwania przyczyny i zaczynamy rozważać przeprowadzenie audytu. Jak to mówią, lepiej późno niż wcale, jednak jako właściciele biznesów e-commerce, które generują zysk tylko pod warunkiem odpowiedniej widoczności, powinniśmy w ogóle nie dopuszczać do takiego zjawiska.
Darmowy audyt SEO to jeden z najskuteczniejszych sposobów na to, by nie tyle utrzymać swój poziom widoczności, ale jeszcze dodatkowo go zwiększyć. Duże doświadczenie audytorów i dedykowane oprogramowanie pozwolą na ujawnienie drobnych (lub większych w przypadku utraty widoczności) błędów, które być może ograniczają potencjał naszej witryny.
Doświadczenia każdego użytkownika w obszarze nawigowania po naszej stronie internetowej są przedmiotem coraz głębszych analiz. User Experience to już nie tylko ciekawostka, ale bardzo istotny aspekt, który w dużym stopniu wpływa na popularność lub niepopularność strony czy sklepu internetowego.
Kilka pierwszych minut na stronie w zasadzie wystarczy, by użytkownik wyrobił sobie o niej zdanie i zadecydował, czy kiedykolwiek tu powróci. I choć często wychodzimy z założenia, że nasza strona jest optymalna pod kątem UX, to musimy mieć świadomość, że być może jesteśmy z nią związani emocjonalnie i nie widzimy prostych błędów, które zniechęcają innych do skorzystania z niej.
Analiza strony internetowej wykonywana za pośrednictwem audytu SEO pozwoli na dokładne zbadanie struktury i nawigacji strony. To niezwykle istotny aspekt takiego badania, gdyż wykonywany przez obiektywnych i niezależnych specjalistów, pozwoli nam dojrzeć niedociągnięcia lub nielogiczne elementy struktury, o których samodzielnie nigdy nie pomyśleliśmy. To łatwe rozwiązanie pozwoli na zwiększenie potencjału strony i w obszarze pozycji w wyszukiwarce, jak i doświadczeń klienta.
Słowa kluczowe i ich wykorzystanie to fundament odpowiedniego pozycjonowania i działań SEO. Na ich podstawie użytkownicy są w stanie znaleźć nas w gąszczu konkurencyjnych stron i dokonać potencjalnego zakupu. Dlatego tak bardzo istotne jest, by słowa kluczowe były nie tylko różnorodne, ale także dopasowane do sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z wyszukiwarki internetowej.
I tutaj znowu powód, dla którego audyt SEO i zewnętrzna analiza słów kluczowych jest ważna. Czy mamy pewność, że dysponujemy kompletną wiedzą na temat sposobu zachowania naszej grupy docelowej? Oczywiście darmowe i płatne narzędzia pomagają nam w zaprojektowaniu skutecznych fraz, jednak agencja SEO, która od lat zajmuje się pracą nad potencjałem setek stron internetowych, może dostarczyć cennych wskazówek na temat tego, czy rozmieszczenie słów kluczowych, ich typ i sposób wykorzystania jest zgodny z najnowszymi trendami. Zastosowanie się do tych uwag może znacząco podnieść nasz potencjał widoczności.
Zdj 1. Jednym z najpopularniejszych płatnych narzędzi do analizy słów kluczowych jest Baza słów kluczowych od Senuto. Źródło: app.senuto.com/keywords-explorer
Ostatni, lecz nie mniej ważny powód, dla którego każda strona internetowa powinna być przedmiotem audytu SEO. I nie mówimy tutaj tylko o audycie na początku działalności, ale regularnym badaniu. Chodzi oczywiście o optymalizację techniczną naszej witryny. Jak doskonale wiemy, algorytmy Google przy ustalaniu potencjału strony biorą pod uwagę kilkaset różnych zmiennych, wśród których istotną pozycję zajmuje techniczny potencjał strony.
Jeśli strona nie ładuje się w ciągu kilku sekund, możemy być pewni, że bardzo szybko spadnie w rankingach i niezwykle trudno będzie odrobić taką stratę. Problemy techniczne związane z wykorzystaniem przestarzałych technologii, źle napisanym kodem lub innymi usterkami bardzo mocno wpływają na wydajność strony. I nie chodzi tu nawet o algorytmy Google, ale o zwykłe doświadczenia przeciętnego użytkownika, który z pewnością nigdy już nie odwiedzi naszej witryny po takich przebojach. Darmowy audyt SEO wskaże wszystkie niedociągnięcia natury technicznej, które pozwolą nam uwolnić stronę od błędów i cieszyć się doskonale zoptymalizowaną przestrzenią w internecie.
Skontaktuj się z naszym specjalistą i skorzystaj z darmowego audytu SEO dla Twojej strony internetowej!
Najczęściej zadawanie pytania dotyczące audytu SEO.
To usługa wykonywana przez ekspertów, której nadrzędnym celem jest weryfikacja stanu technicznego i SEO naszej witryny internetowej. Rezultatem audytu jest kompletny raport, który uwzględnia wszystkie obszary do poprawy, co przyczyni się do wzrostu potencjału sprzedażowego naszej strony internetowej.
Audyt SEO to usługa, która uwzględni analizę technicznych aspektów działania naszej strony, User Experience, potencjału słów kluczowych i ogólnej struktury. To najskuteczniejszy sposób na to, by zyskać, a co najmniej nie stracić swojej pozycji w wyszukiwarce Google.
Audyt SEO jest wykonywany przez doświadczonych specjalistów, którzy dysponują ogromną wiedzą i kompetencjami związanymi z branżą e-commerce i SEO. Dzięki dedykowanym narzędziom specjaliści doskonale wiedzą, czego szukać i w jaki sposób badać stronę, by poznać wszystkie jej wady i zalety.
Umów się na darmowy audyt!
Dowiedz się, jak stworzyć stronę produktu w e-commerce, która przyciąga, angażuje i konwertuje! 7 sprawdzonych elementów.
Z jakich elementów powinna składać się strona główna, by przykuć uwagę klienta i zapewnić wzrost widoczności? Sprawdź!
Jaki udział w marketingu cyfrowym ma dzisiaj sztuczna inteligencja i jak wykorzystać ją na swoją korzyść? Poznaj szczegóły!