4 korzyści z wdrożenia systemu rezerwacji online dla branży hotelarskiej

System rezerwacji online to jedna z tych innowacji w branży usługowej, która zapewnia mierzalne korzyści zarówno dla firmy, jak i jej klientów na wielu obszarach. Sprawdźmy, jak branża hotelarska jest w stanie skorzystać na wdrożeniu systemu rezerwacji online.

Zwiększenie efektywności zarządzania rezerwacjami

Każda firma, która świadczy usługi – od restauracji, przez barbera, aż po branżę hotelarską – prędzej czy później zmierzy się z wyzwaniem związanym z optymalizacją zarządzania rezerwacjami. Na samym początku rezerwowanie wizyt lub ewidencjonowanie chęci skorzystania z danej usługi nie jest trudne i może ograniczyć się do prowadzenia prostego arkusza kalkulacyjnego. Z czasem jednak liczba klientów wzrasta, a wraz z nimi wymagania klientów.

System rezerwacji online pozwala w łatwy sposób zarządzać rezerwacjami – zarówno ich zaznaczaniem, modyfikacją, jak i wycofywaniem, co niewątpliwie ułatwi zarówno firmie, jak i klientowi nie tylko rezerwowanie, ale także finalizowanie płatności czy możliwość wykupienia dodatkowych opcji. Im wcześniej system rezerwacyjny zostanie zaimplementowany na stronie firmy, tym lepiej, dlatego już na takim etapie, jak projektowanie stron internetowych warto rozważyć skorzystanie z systemu, który zwiększy efektywność zarządzania rezerwacjami. 

Dostępność 24/7 – wygoda dla gości i personelu

Co najbardziej cenią sobie klienci szukający hotelu? Nie tylko komfort, wygodę i lokalizację, ale także dostępność. W wielu przypadkach zależy nam na tym, by rezerwacja była potwierdzona natychmiast, bez względu na dzień i godzinę. Równie często nie jest to możliwe – w końcu za każdym razem, gdy zamówienie wpływa, ktoś z personelu musi ją potwierdzić i dopiero wtedy, po kilku godzinach otrzymujemy informację, że możemy zameldować się w hotelu w danym okresie. 

Gdy goście nie mogą liczyć na wygodę w postaci możliwości złożenia rezerwacji w dowolnym momencie, nawet reklama internetowa nie pomoże w odzyskaniu zaufania. Na pomoc jednak przyjdzie system rezerwacyjny online. Całodobowa dostępność to największa korzyść dla klientów hotelu. Z drugiej strony system automatycznie potwierdzający zamówienie na podstawie obłożenia hotelowego zwiększy także wygodę dla personelu, który będzie zwolniony z obowiązku przeglądania każdego zamówienia. Natychmiastowe potwierdzenia, powiadomienia o statusie rezerwacji, a także możliwość złożenia zamówienia na dowolnym urządzenia – to sposób na to, by nasz hotel lub pensjonat odniósł prawdziwy sukces. 

system rezerwacji hotelowej online

Zdj 1. Przejrzysty system rezerwacji pokoju hotelowego pozwala użytkownikowi na sprawne zabukowanie terminu. Źródło: dwbeskidy.com.pl

Zwiększenie liczby rezerwacji dzięki łatwemu dostępowi

Pełna przejrzystość wynikająca z możliwości rezerwacji wybranego pokoju, w wybranej cenie, zawierającego konkretne udogodnienia sprawia, że klienci czują się komfortowo podczas rezerwacji pokoju hotelowego. Transparentność związana z takim podejściem polepsza doświadczenia, które w długim okresie przełożą się na zwiększoną liczbę klientów hotelowych.

Jeśli dodatkowo zainwestujemy w odpowiednią reklamę w internecie, a agencja digital marketing poprawi nie tylko naszą stronę internetową, ale także usprawni aktywność w social mediach, istnieje duże prawdopodobieństwo, że uda nam się polepszyć wyniki finansowe hotelu wśród tych gości, którzy tego typu usług szukają tylko w internecie. 

Automatyzacja procesów – oszczędność czasu i zasobów

Bez względu na to, w jakiej branży działamy, niezwykle istotne jest stałe udoskonalanie procesów, co doprowadzi firmę nie tylko do efektywniejszego, ale także oszczędniejszego działania. Tyczy się to także branży hotelarskiej, która na przestrzeni lat wprawdzie rozwijała się dzięki nowoczesnej technologii, ale wciąż traci niezwykle dużo czasu i zasobów na organizację pracy, w tym zarządzanie rezerwacjami.

System do rezerwacji online, który jest połączony z innymi dostępnymi w hotelu systemami – oprogramowaniem ERP, CRM czy systemem księgowym, a także platformą do płatności online stanowi odpowiedź na rosnącą presję czasową i finansową związaną z zarządzaniem hotelem. Rezerwacje online to nic innego jak automatyzacja jednego z najważniejszych procesów w branży hotelarskiej, jaką jest zbieranie rezerwacji, zarządzanie nimi i odpowiednie ich rozliczanie. Firma, która inwestuje w takie rozwiązanie, może liczyć na spore usprawnienie, a także kolejny krok w drodze do automatyzacji procesów biznesowych zachodzących w hotelu. 

Szukasz sposobu na zwiększenie ilości gości hotelowych?

Skontaktuj się z nami – wskażemy skuteczne rozwiązania dostosowane do Twojej branży!

4 korzyści z wdrożenia systemu rezerwacji online dla branży hotelarskiej – FAQ

Najczęściej zadawane pytania dotyczące korzyści z wdrożenia systemu rezerwacji online dla branży hotelarskiej.

1. Czym jest system rezerwacji online?

System rezerwacji online to oprogramowanie, które odgrywa bardzo istotną rolę w zarządzaniu rezerwacjami klientów firmy usługowej. Zadaniem systemu rezerwacji online jest automatyczne zbieranie zamówień w dowolnym momencie i z dowolnego urządzenia, wysłanie potwierdzenia klientowi i ewidencjonowanie rezerwacji w systemie samej firmy.

2. Jakie są najważniejsze korzyści wynikające z systemu rezerwacji online?

Istnieje wiele zalet wynikających z wdrożenia systemu rezerwacji online w hotelu. Przede wszystkim wzrost efektywności zarządzania rezerwacjami, optymalizacja procesów biznesowych, polepszenie jakości obsługi, a także zwiększona dostępność naszych usług dla klientów.

3. Gdzie wykorzystać system rezerwacji online?

Systemy rezerwacyjne świetnie sprawdzają się w dowolnej branży usługowej – nie tylko w restauracjach, salonach piękności, salonach fryzjerskich, ale także w firmach świadczących transport osobowy, a przede wszystkim w hotelach i pensjonatach, gdzie odpowiednie zarządzanie rezerwacjami jest kluczem do odniesienia sukcesu.


Potrzebujesz rozwiązań marketingowych dla swojej branży?

Porozmawiaj z naszym specjalistą o marketingu dla Twojej firmy.


Zobacz również.

Audyt strony internetowej – jak często należy go przeprowadzać?

Dowiedz się, czym jest audyt SEO, dlaczego jest ważny i jak często warto go wykonywać, by zwiększyć widoczność sklepu lub strony.

Sprawdź to

Strategia marketingowa dla e-commerce – co musisz o tym wiedzieć?

Rozwijasz sklep internetowy? Poznaj zasady skutecznej strategii marketingowej. Konkretne dane, teoria i praktyka! Sprawdź już dziś.

Sprawdź to

4 korzyści z wdrożenia systemu rezerwacji online dla branży hotelarskiej

System rezerwacji online to rozwiązanie, które przynosi korzyści firmie i klientom. Sprawdź, jak branża hotelarska zyskuje na jego wdrożeniu.

Sprawdź to